Domov > Delavnice dizajn razmišljanja > Aktualna delavnica > Arhiv delavnic > Izvedena delavnica
IZVEDENA DELAVNICA

Torek, 7. maj 2013.
Pričetek ob 8:30.

Škofja Loka, Razvojna agencija Sora,
Poljanska c. 2
POSLOVNI MODELI NA DELAVNICI
“Pitch one business model”
Ocenili smo štiri zadnje oblikovane primere poslovnih modelov na primeru založništvo. Založba je bila ustanovljena aprila 2013, poslovni model smo oblikovali na današnji dan, 7.5.2013.
FOTOGALERIJA ZADNJIH ŠTIRIH POSLOVNIH MODELOV
Poslovne modele smo točkovno ocenili, ocenjevali smo Ponudbo vrednosti, Segmentacijo kupcev, Distribucijske poti, Odnose s kupci in Vire prihodkov. Dodatno smo ocenili tudi samo predstavitev v eni minuti. Uporabljena je bila lestvica ocen od ena do sedem. Največje možno število točk je bilo torej 49. Najbolje se je odrezala skupina #3, ki je prejela 31 točk in švicarsko čokolado. Tudi druge tri skupine so oblikovale zelo dobre poslovne modele in osvojile posamično 29, 26 in 25 točk.
Poslovni modeli nepremičninske agencije: Tera nepremičnine
Oblikovali smo poslovne modele za nepremičninsko agencijo Tera nepremičnine v letu 1996, 2006 in 2013. Iz pretežno lastniških poslovnih modelov, so se udeleženci premikali postopno proti najemniškim. V svetu obstaja en vzorčen primer nepremičninske agencije, ki trajnostno raste, mirno bi rekli, da ima mojstrski poslovni model, če že ni celo nepremagljiva prodorna organizacija, in sicer: airbnb.com.
VIRI Z DELAVNICE
Uporabljeni viri na delavnici
Uvodno predavanje na delavnici temelji na dognanjih iz knjige
+ Umair Haque. 2011. The New Capitalist Manifesto: Building a Disruptively Better Business.
Kanvas poslovnih modelov je prosto dostopen prek strani:
+ The Business Model Canvas.
Sliko Kanvasa v slovenščini najdete kot sliko:
+ Kanvas poslovnih modelov.
Video Job to be done je na voljo:
+ Innovation Summit ’09, Clayton Christensen (video, 4:13 minut).
Video Špageti oz. igra grajenja stolpa (biznis modela) pa prek:
+ Tom Wujec: Build a tower, build a team (video, 7:23 minut).
In nenazadnje, ne bo odveč tudi tu omeniti, prezentacija uvodnega predavateljskega dela delavnice je na voljo na Prezi platformi kot:
+ Kako prodorne organizacije dosegajo vrednosti?
(Za ogled boste potrebovali računalnik z močnejšo grafično kartico, je pa možno vse Prezi predstavitve gledati tudi na iPad tablici, le Prezi naložite prej kot app.)
Dodatni viri
Spremljate pobudo Oblikovanje novih poslovnih modelov tudi na twitterju
+ OnovoG na Twitterju;
ali se pridružite novo ustanovljeni LinkedIn skupini
+ Kreativni razredi, dizajn razmišljanje in novi poslovni modeli;
oz. poiščite našo prav tako še novo
+ Facebook stran.
UDELEŽENCI DELAVNIC
Povratne informacije udeležencev delavnic
Predavanje se je začelo zelo po »šolsko«. Česar v času dodatnih izobraževanj in po srednji šoli nekako nisem več pričakovala. Tako mi ni bilo povsem jasno, kako se bo celotna zadeva dejansko zapeljalala. Ko smo začeli izdelovati sam Kanvas pa se je delavnica razživela. Povsem jasen je bil namen sodelovanja in komunikacije v skupinah. Zelo dobro bi bilo, če bi se ob tem tudi posredovalo ugotovitve skupin – kdo je povzel vloge: vodje, povezovalca, delavca… Zelo všeč mi je bil časovni pritisk, čeprav je bilo videti, da se nekateri niso dobro počutili ob strogem prekinjanju interakcije na sekundo. Mislim, da se na tak način premalo dela, vsaka taka izkušnja pa kasneje ob zaposlitvi pride še kako prav.
Morda je bila delavnica prekratka – in bi bilo bolje, če bi prvi del – uvod, skrajšali, da bi ostalo za zaključek nekoliko več časa. S pridobljenim znanjem in izkušnjo sem danes zelo zadovoljna. Še po nekaj dneh pregledovanja sem namreč ugotovila tudi, kje vse bi se lahko popravili.
Hvala za prijetno izkušnjo in hkrati tudi budnico.«
Na delavnico oblikovanja novih poslovnih modelov sem odšel brez vsakršnih pričakovanj, bil sem že na nekaj delavnicah in razen malo novih pogledov, nisem kaj dosti odnesel.
Tokrat sem prvič lahko vzel iz delavnice nekaj konkretnih stvari in jih vnesel v svoj poslovni model. V Zagrebu imam namreč klub komedije Studio Smijeha in v zadnjem času smo prav potrebovali neko novo idejo, kako nadaljevati, ker je posel šel navzdol, moral pa bi seveda po vsem, kar smo naredili iti navzgor. Zato se tudi meni ta delavnica v zame bolj primernem času skorajda ne bi mogla zgoditi.
Na delavnici sem dobil odgovore na nekaj ključnih vprašanj, predvsem pa mi je pomagalo novo razumevanje ključnih elementov poslovnega modela. Tako kot večina, sem namreč tudi jaz preveliko težo polagal na »community management« namesto na razvoj in razširitev naše osnovne dejavnosti.
Našel sem nove poglede na posel, vtisnil v spomin kar nekaj dobrih predavateljevih prebliskov, predvsem pa skozi »projektno skupinsko delo« ves čas razmišljal o tem, kako bi namesto knjigarne, ki smo jo reševali, bil tam moj klub …
Se javim čez kako leto in povem, kako je novi poslovni model izboljšal delovanje kluba in kako je premaknil naše poslovanje v pozitivno, številke pa iz rdečih ponesel proti nebu :)«
Markov stil predavanja se mi je na začetku zdel nekoliko robat, nepretočen in zaradi svoje ex-katedra stance celo malo »old-skul« (kljub »fajni« preži). Potem pa smo začeli delati v skupinah in Marko se je razživel. Med vrtincem spoznavanja Kanvasa, ustvarjanja novih inačic poslovnega modela, spoznavanjem drugih udeležencev, krasne juhe za kosilo… smo se razšli.
Zame je bistveno, da sem dobil praktične izkušnje, kako uporabljati Kanvas; zadeva zgleda enostavno, pogledaš list online, razumeš koncept, znamo. Pa ni čisto tako lahko, je zahtevno.
Delavnico vsebinsko in Markovo eksekucijo zelo priporočam! Tako menedžerjem, ki imajo možnost uvideti moč kreativnosti za rast, kot kreativcem, ki bodo videli, da vsaka krasna ideja rabi podporen ekosistem ostalih 8 polj Kanvasa, sicer… lahko ostane krasna ideja na papirju.«
V zadnjem času je v meni zagorela želja, da bi iz tega naredil več – rojevale so se nove ideje, ideje pa je potrebno izoblikovati v poslovni model. Zato se ta delavnica v zame bolj primernem času skorajda ne bi mogla zgoditi. :)
Predavatelj je svoje delo dobro in gladko opravil, udeležencev (bili smo motivirani in zdi se mi, da smo vsi svoja mnenja in razlage ustvarjenih modelov podajali suvereno) pa ni šparal, kar je pravzaprav edina prava pot, da lahko odideš domov z novimi spoznanji in od aktivnega razmišljanja razbolelimi možgani.
Kino Šiška se je za tako delavnico pokazala kot primeren prostor.
Svojo poslovno idejo bom v poslovni model oblikoval s pomočjo Kanvasa.«
Kot sem povedal že ob koncu delavnice, mi je sobotna delavnica minila (pre)hitro, to pa se mi ni velikokrat zgodilo do sedaj.«
KOMENTAR DELAVNICE
Želite tudi vi vpisati komentar delavnice?
Vljudno vas vabimo, da podate vaše mnenje in komentar o delavnici. Hvala!
Za komentar delavnice vas prosimo, da se registrirate. S klikom na spodnje polje »Komentirajte:« uporabite eno od treh popularnih možnosti za registracijo – WordPress, Facebook ali vaš Twitter profil. Na vaši mobilni napravi je možna le WordPress registracija.
Hvala vam za vaše mnenje o delavnici Oblikovanje novih poslovnih modelov.