Domov > Delavnice dizajn razmišljanja > Aktualna delavnica > Arhiv delavnic > Izvedena delavnica
IZVEDENA DELAVNICA

Sobota, 8. december 2012.
Pričetek ob 17:30.

Ljubljana, Kino Šiška,
Trg Prekomorskih brigad 3
VIRI Z DELAVNICE
Uporabljeni viri na delavnici
Uvodno predavanje na delavnici temelji na dognanjih iz knjige
+ Umair Haque. 2011. The New Capitalist Manifesto: Building a Disruptively Better Business.
Kanvas poslovnih modelov je prosto dostopen prek strani:
+ The Business Model Canvas.
Sliko Kanvasa v slovenščini najdete kot sliko:
+ Kanvas poslovnih modelov.
Video Job to be done je na voljo:
+ Innovation Summit ’09, Clayton Christensen (video, 4:13 minut).
Video Špageti oz. igra grajenja stolpa (biznis modela) pa prek:
+ Tom Wujec: Build a tower, build a team (video, 7:23 minut).
In nenazadnje, ne bo odveč tudi tu omeniti, prezentacija uvodne predavateljskega dela delavnice je na voljo na Prezi platformi kot:
+ Kako prodorne organizacije dosegajo vrednosti?
DODATNI VIRI
Spremljate pobudo Oblikovanje novih poslovnih modelov tudi na twitterju
+ OnovoG na Twitterju;
ali se pridružite novo ustanovljeni LinkedIn skupini
+ Kreativni razredi, dizajn razmišljanje in novi poslovni modeli;
oz. poiščite našo prav tako še novo
+ Facebook stran.
UDELEŽENCI DELAVNICE
Povratne informacije udeležencev delavnice
Na delavnico oblikovanja novih poslovnih modelov sem odšel brez vsakršnih pričakovanj, bil sem že na nekaj delavnicah in razen malo novih pogledov, nisem kaj dosti odnesel.
Tokrat sem prvič lahko vzel iz delavnice nekaj konkretnih stvari in jih vnesel v svoj poslovni model. V Zagrebu imam namreč klub komedije Studio Smijeha in v zadnjem času smo prav potrebovali neko novo idejo, kako nadaljevati, ker je posel šel navzdol, moral pa bi seveda po vsem, kar smo naredili iti navzgor. Zato se tudi meni ta delavnica v zame bolj primernem času skorajda ne bi mogla zgoditi.
Na delavnici sem dobil odgovore na nekaj ključnih vprašanj, predvsem pa mi je pomagalo novo razumevanje ključnih elementov poslovnega modela. Tako kot večina, sem namreč tudi jaz preveliko težo polagal na »community management« namesto na razvoj in razširitev naše osnovne dejavnosti.
Našel sem nove poglede na posel, vtisnil v spomin kar nekaj dobrih predavateljevih prebliskov, predvsem pa skozi »projektno skupinsko delo« ves čas razmišljal o tem, kako bi namesto knjigarne, ki smo jo reševali, bil tam moj klub …
Se javim čez kako leto in povem, kako je novi poslovni model izboljšal delovanje kluba in kako je premaknil naše poslovanje v pozitivno, številke pa iz rdečih ponesel proti nebu :)«
Markov stil predavanja se mi je na začetku zdel nekoliko robat, nepretočen in zaradi svoje ex-katedra stance celo malo »old-skul« (kljub »fajni« preži). Potem pa smo začeli delati v skupinah in Marko se je razživel. Med vrtincem spoznavanja Kanvasa, ustvarjanja novih inačic poslovnega modela, spoznavanjem drugih udeležencev, krasne juhe za kosilo… smo se razšli.
Zame je bistveno, da sem dobil praktične izkušnje, kako uporabljati Kanvas; zadeva zgleda enostavno, pogledaš list online, razumeš koncept, znamo. Pa ni čisto tako lahko, je zahtevno.
Delavnico vsebinsko in Markovo eksekucijo zelo priporočam! Tako menedžerjem, ki imajo možnost uvideti moč kreativnosti za rast, kot kreativcem, ki bodo videli, da vsaka krasna ideja rabi podporen ekosistem ostalih 8 polj Kanvasa, sicer… lahko ostane krasna ideja na papirju.«
V zadnjem času je v meni zagorela želja, da bi iz tega naredil več – rojevale so se nove ideje, ideje pa je potrebno izoblikovati v poslovni model. Zato se ta delavnica v zame bolj primernem času skorajda ne bi mogla zgoditi. :)
Predavatelj je svoje delo dobro in gladko opravil, udeležencev (bili smo motivirani in zdi se mi, da smo vsi svoja mnenja in razlage ustvarjenih modelov podajali suvereno) pa ni šparal, kar je pravzaprav edina prava pot, da lahko odideš domov z novimi spoznanji in od aktivnega razmišljanja razbolelimi možgani.
Kino Šiška se je za tako delavnico pokazala kot primeren prostor.
Svojo poslovno idejo bom v poslovni model oblikoval s pomočjo Kanvasa.«
Kot sem povedal že ob koncu delavnice, mi je sobotna delavnica minila (pre)hitro, to pa se mi ni velikokrat zgodilo do sedaj.«
KOMENTAR DELAVNICE
Želite tudi vi vpisati komentar delavnice?
Vljudno vas vabimo, da podate vaše mnenje in komentar o delavnici. Hvala!
Za komentar delavnice vas prosimo, da se registrirate. S klikom na spodnje polje »Komentirajte:« uporabite eno od treh popularnih možnosti za registracijo – WordPress, Facebook ali vaš Twitter profil. Na vaši mobilni napravi je možna le WordPress registracija.
Hvala vam za vaše mnenje o delavnici Oblikovanje novih poslovnih modelov.
Delavnica, ki jo vodi Marko Savić, je v prvi vrsti predstavitev poslovnega modela kanvas. Toda s praktičnimi primeri in velikim številom vaj spoznamo pravo vrednost tega modela. Vodenje skozi iteracije modelov, ki postajajo vedno bolj dovršeni, pusti pri udeležencih na koncu delavnice občutek, da obvladajo pristop in osvojeno znanje.
Vseskozi so vključena tudi izbrana predavanja, ki temeljijo na primerih iz resničnega sveta in na aplikativni vrednosti predstavljenega modela.
Izkušnje in znanje pridobljene na tej delavnici omogočajo predstavitev novih projektov na povsem novi ravni. Predvsem je pa vrednost te delavnice v tem, da se sedaj poslovni model gradi na interakciji med vsemi, ki sodelujejo na projektu, saj je pristop k gradnji kanvasa intuitiven, dobro podprt s pravili, predvsem pa omogoča vzročno-posledično (what if) gradnjo poslovnega modela.
Canvas business model, Business model generation, start-ups… so brenčeče besede. Delavnica 8. decembra se mi je dopadla zaradi celostne ponudbe: sobotoa, KŠ, cel dan treninga za delo s kanvasom, privlačna cena – in sem šel.
Markov stil predavanja se mi je na začetku zdel nekoliko robat, nepretočen in zaradi svoje ex-katedra stance celo malo old-skul (kljub fajni prezi).
Potem pa smo začeli delati v skupinah in Marko se je razživel. Med vrtincem spoznavanja kanvasa, ustvarjanja novih inačic poslovnega modela, spoznavanjem drugih udeležencev, krasne juhe za kosilo… smo se razšli.
Zame je bistveno, da sem dobil praktične izkušnje, kako uporabljati Kanvas; zadeve izgleda simple, pogledaš list online, razumeš koncept, znamo. Pa ni čisto tako lahko, je zahtevno.
Delavnico vsebinsko in Markotovo eksekucijo zelo priporočam! Tako managerjem, ki lahko uvidijo moč kreativnost za rast, kot kreativcem, ki bodo videli, da vsaka krasna ideja rabi podporen ekosistem ostalih 8 polj kanvasa, sicer… lahko ostane krasna ideja na papirju.
Blaž Branc, Baltazar marketing