Home

Domov > Delavnice dizajn razmišljanja > Aktualna delavnica > Arhiv delavnic > Izvedena delavnica

 
 

IZVEDENA DELAVNICA

Oblikovanje poslovnih modelov

Delavnica Oblikovanje poslovnih modelov - datum 24.10.2013

ČE in PE, 24. in 25.10.2013.
Pričetek ob 12:00.

 

Ikona lokacije delavnice Oblikovanje novih  modelov

Maribor
Poslovno proizvodna cona Tezno,
Gurmanski hram, Zagrebška c. 92

 

 

SLIKE Z DELAVNICE

Galerija fotografij

VIRI Z DELAVNICE

Uporabljeni viri na delavnici

Uvodna predstavitev na delavnici temelji na dognanjih iz knjige
+ Umair Haque. 2011. The New Capitalist Manifesto: Building a Disruptively Better Business.

Gostujoča predstavitev docentke mag. Barbare Prinčič:
+ Načrtovalski razvojni proces

Kanvas poslovnih modelov je prosto dostopen prek strani:
+ The Business Model Canvas.

Sliko Kanvasa v slovenščini najdete kot sliko:
+ Kanvas poslovnih modelov v slovenščini.

Video Job to be done (ki smo ga gledali v soboto), je na voljo:
+ Innovation Summit ’09, Clayton Christensen (video, 4:13 minut).

Video Špageti oz. igra grajenja stolpa (biznis modela, smo gledali prav tako v soboto) pa prek:
+ Tom Wujec: Build a tower, build a team (video, 7:23 minut).

In nenazadnje, ne bo odveč tudi tu omeniti, predstavitev uvodnega dela delavnice je na voljo na Prezi platformi kot:
+ Trije načini za doseganje vrednosti v prodornih družbah

(Prezi predstavitve je možno gledati tudi na iPad tablici, le Prezi naložite prej kot app.)

IZID KNJIGE

Ekskluzivno napovedujemo izid knjige Oblikovanje poslovnih modelov

Oblikovanje poslovnih modelov - naslovnica knjige - udelezenci delavnic

Knjiga Oblikovanje poslovnih modelov je del istoimenske pobude, ki ste jo spoznali na delavnici v petek v Mariboru. Namenom je ponuditi primere, drugačne pristope in načine reševanja problemov z dizajn razmišljanjem in novimi poslovnimi modeli.

Pobuda Oblikovanje novih poslovnih modelov je nastala zato, ker verjamemo, da konstruktivne strategije v povezavi z dizajn razmišljanjem in inovativnimi poslovnih modeli vodijo v srečne skupnosti tako za posameznice/ke v sedanjosti kot za prihodnje generacije. >

UDELEŽENCI DELAVNIC

Povratne informacije udeleženk in udeležencev delavnice

+ Danilo Kozoderc, moderator, trener in svetovalec, direktor podjetja Vizor

»Najprej splošna ocena delavnice: Zadovoljen!

V preteklosti sem že bil sem na eni podobni kratki delavnici. Sam sem tudi že uporabljal Kanvas pri razmisleku o lastnem modelu in Kanvas vnašal tudi v nekaj usposabljanj, ki sem jih izvajal. Od delavnice sem pričakoval, da bom poglobil znanje, in da bom lahko delal na lastnem poslovnem modelu.

V oblikovanju lastnega poslovnega modela vidim ključno težavo v razdrobljenosti. Veliko manjših področij, ki jemljejo čas in energijo in komaj sestavijo celoto s finančnega vidika. Imajo pa skupni imenovalec in izzivi je, kako preko tega skupnega imenovalca vse to povezati ali pa morda nekatere stvari odrezati. …«

+ Tina Koder Grajzar, oblikovalka avtorske idrijske čipke

»Delavnica je bila zame poučno in zanimivo doživetje. Nanjo sem prišla brez izdelanih pričakovanj, na moževo pobudo. On je za delavnico izvedel prek Facebooka. Ker sva oba “free-lancerja” sva vedno vesela kakšne – še posebej seveda brezplačne! – priložnosti za pridobivanje novih znanj. In sva pršla v Maribor. …

Všeč mi je bilo zlasti to, da smo v središče postavili kanvas, ki smo ga imeli ves čas pred sabo in ga prek nalog postopno memorirali. Ta pristop se mi je zdel zelo zanimiv in tudi učinkovit, me je pa v začetku kar malo prestrašil – pričakovala sem namreč, da bom imela kot poslušalka dosti bolj pasivno vlogo in kar nekaj časa sem rabila, da sem preklopila in se aktivirala. …«

+ Borut Jurišić, strokovni sodelavec, Mariborska razvojna agencija

»Kot sem že na delavnici svetoval, bi jaz osebno vsekakor pred Kanvasom udeležencem podal še kakšno »pred-zgodbo«, prek katere bi se našli v vrednostni verigi (kot jo definira Skinner – London Business School). To se je pokazalo zelo potrebno, ko smo delali primer izobraževalnega zavoda. Zakaj? Preprosto. Tedaj se je videlo, da imamo tri povsem raznovrstne ponudbe in ne vemo, kam se lahko s katero postavimo. Če bi bila razdelana vrednostna veriga, bi vedeli kam spadamo (se pravi, kar imamo v rokah, da lahko na tem gradimo naš poslovni model).

Drugače pa – žal moram dati eno kritiko…
Vse skupaj me je spominjalo na osnovnošolsko blok uro, v kateri se vidi, da je učitelj slabo pripravljen. Šlo je za skupinsko delo, kjer bi naj vsaka skupina predstavila to, kar je delala – ostale pa poslušale – nato pa delale naslednji primer. Nikjer ni bilo časa za refleksijo nad povratnimi informacijami, ki jih je katerakoli skupina dobila. Pričakovalo pa se je, da bodo vse skupine tiho poslušale razlago za naslednjo skupino. Se pravi – do pavze, kjer bi končno lahko govorili o kakšnem primeru, bi bilo že toliko informacij, da si jih večina več ne zapomni in refleksija več ni smiselna. Toda, če ne moreš znotraj skupine, s katero si nekaj delal narediti analize tega kar si delal, si nič ne zapomniš in ne moreš svojega znanja (ki ga pridobivaš) ponotranjiti ali resnično usvojiti. To je spominjalo na reševanje matematičnih enačb, kjer vsak pride k tabli in rešuje, brez da bi lahko zares razumel, kaj dela.

Seveda pa so bile tudi močne točke izobraževanja, ki pa niso bile najbolj poudarjene: npr. Kanvas je lahko super orodje za »pitching« – se pravi, da je lahko to odlična podlaga za predstavitev zamisli, zlasti ko se zbirajo finančna sredstva za izvedbo poslovnega načrta. Vsekakor pa je bil zelo dobrodošel tudi »manchmellow« test, saj se je izkazalo, da marsikdo preveč razmišlja in premalo oz. prepozno prične konkretizirati svoje zamisli.

Upam, da bodo moje povratne informacije pomagale pri bodočih izobraževanjih za bodoče udeležence.«

Več in podrobnejše odzive z delavnic najdete v Arhivu delavnic >

 

KOMENTAR DELAVNICE

Želite vpisati komentar delavnice?

Vljudno vabimo vse udeležence delavnice, da podate mnenje in komentar o delavnici. Hvala!

Za komentar delavnice je nujna registracija. S klikom na spodnje polje »Komentirajte:« uporabite eno od treh popularnih možnosti za registracijo – WordPress, Facebook ali vaš Twitter profil. Na vaši mobilni napravi je možna le WordPress registracija.

Morebiti vam bodo pri pisanju komentarja pomagala naslednja vprašanja:

  1. Koliko ste bili seznanjeni z oblikovanjem poslovnih modelov pred delavnico?
  2. Kakšna so bila vaša pričakovanja pred delavnico? Boste sodelovali pri oblikovanju vaših poslovnih modelov?
  3. Kaj je ključna težava, ki jo vidite v oblikovanju vašega poslovnega modela?
  4. Kako ste se počutili na delavnici? Ste imeli odpor do česa v programu same delavnice?
  5. Bi se še kdaj udeležili podobne delavnice o oblikovanju poslovnih modelov? Morebiti na zahtevnejši težavnostni stopnji?
  6. Kaj je ključna vrednost, ki ste jo pridobili na delavnici Oblikovanje poslovnih modelov?
  7. Kaj vam je bilo na delavnici najbolj všeč? In kaj vam je bilo najmanj všeč?
  8. Katere tri zadeve bi našteli z delavnice, da so vam najbolj koristile?
  9. Bi delavnico priporočilo prijateljem in znancem? Če da, zakaj?

Najlepša hvala še enkrat in že vnaprej za vaše mnenje o delavnici Oblikovanje poslovnih modelov.

P. S.: Vsem, ki boste vpisali komentar delavnice ali nam vaše povratno mnenje poslali, bomo podarili kompleten .pdf prve [beta] eksperimentalne izdaje knjige Oblikovanje poslovnih modelov.

Advertisements

One thought on “Delavnica Oblikovanje poslovnih modelov je potekala 24. in 25.10. v Poslovno proizvodni coni Tezno v Mariboru

  1. Delavnica je bila dinamična in je vsekakor ponudila veliko zanimivih iztočnic. Izhodišče je bilo oblikovanje poslovnih modelov, vendar tovrstna izkušnja zajema tudi aspekte timskega dela, prilagajanja novim situacijam, hitrega razmišljanja in optimizacije delovanja. Pohvalno je, da je bil poseben poudarek namenjen predstavitvi “Design thinking” procesa, ki ima ključno vlogo pri snovanju novih poslovnih modelov in posledično velik vpliv na dolgoročni razvoj podjetij.
    Helena Franca, industrijska oblikovalka

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s