Home

Domov > Knjiga Oblikovanje poslovnih modelov > Odzivi bralcev > Mitja Učakar, svetovalec uprave, NLB

 
 
ODZIVI BRALCEV

Kaj o knjigi pravijo bralke in bralci?

+ Mitja Učakar, svetovalec uprave, NLB

»V poklonu vsem mojstrom, ki avtor knjge občuduje, lahko bralec brez težav pride do seznama vseh pomembnih mislecev dizajn razmišljanja. Gre za kompendij ključnih misli različnih obdobij in panog, kar učinkovito ponazarja eno bistvenih sestavin sodobnega menedžmenta, naraščujoče kompleksnosti poslovanja in potrebe po poenostavitvah. Slednje lepo povzema Drucker z izjavo, da ne pozna uspešnega menedžerja, ki se ni bil sposoben osredotočiti. Za hiter pregled vsebine in možnostjo nadaljnjega raziskovanja obsežnega nabora virov, bo knjiga dobrodošel pripomoček ljubiteljem reševanja sodobnih izzivov vodenja, inoviranja in razmišljanja.

Osebno sem dobil občutek, da mi v zapisanih primerih velikokrat nekaj manjka. Tehnično bi temu lahko rekel, da je stopnja modeliranja previsoka, in se kakšna podrobnost izgubi. Zgodbe so zreducirane na bistveno misel, zaključek, pri tem pa izgubijo čar, zaradi katerega si zgodbo vtisnemo v spomin. Velikokrat navajaš vprašanja, ki so si jih tvorci misli zastavljali in ni narejen t.i. »follow-up«, kako so zadevo rešili, avtor ponudi le zaključek ali celo pusti bralca zgolj z vprašanji. To ni nujno slabo, moramo se naučiti vprašati o bistvenem, vendar me ta način kot bralca pusti v nejasnosti, ki je ob prebiranju knjige ne želim (pričakujem jih ob delovnem zvezku). Smiselno bi bilo dodati kakšno vodilo več, na nekaterih mestih ne bi škodila tudi kakšna razlaga (npr.: kaj je bil Google Wave, bralec težko razume razlog za ukinitev storitve, če ne pozna orodja, katere potrebe je zadovoljevalo in kje je bistvo neuspeha).

Sam bi strukturo knjige oblikoval malo drugače, začel s poglobljenim uvodom v dizajn in s kanvasom, nadaljeval pa z zgodbami po gradnikih izbranega modela kanvasa [mimogrede, tudi modele kanvasa je dobro prilagajati strukturi organizacije in njenega trga, mi smo recimo pri postavljanju poslovnega modela poslovanja s ključnim segmentom strank med drugimi gradniki: segmentacija kupcev, ponudba vrednosti ipd. izpostavili še organizacijo, produkte in procese, ker je analiza pokazala, da imamo na teh področjih še veliko rezerv).«

 
VAŠ KOMENTAR

Želite tudi vi podati mnenje o knjigi?

Navežite stik z avtorjem knjige ali brezplačno prenesite prvih 45. strani (nelektorirane) .pdf verzije knjige Oblikovanje poslovnih modelov. Hvala vam že vnaprej!

Naj vam bo spodnjih par vprašanj v pomoč pri pisanju komentarja:

  1. Koliko ste bili pred branjem knjige seznanjeni s temo oblikovanja poslovnih modelov?
  2. Kakšno vsebino ste pričakovali pred branjem? So se vaša pričakovanja uresničila?
  3. Ali vas je knjiga k čemu vzpodbudila? kako se vas je zdelo knjiga »berljiva«?
  4. Kaj se vam zdi ključna vrednost knjige Oblikovanje poslovnih modelov?
  5. Kaj vam je bilo v knjigi najbolj všeč? In kaj najmanj?
  6. Bi knjigo priporočili prijateljem in znancem? Če da, zakaj?

 

Advertisements

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s