Home

Domov > Prodorne družbe: Marko Savić

Nepremičninska dejavnosti je uspela uveljaviti izvrsten poslovni model. T.i. poslovnih modelov platforme. Pobirati provizijo tako od kupcev/najemnikov nepremičnin kot tudi od prodajalcev/najemodajalcev nepremičnin. Izvrsten model, ki zagotavlja prihodke z obeh strani Kanvasa poslovnih modelov, tako s strani Segmentov kupcev kot s strani Ključnih partnerjev. Taki poslovni modeli znajo biti izrazito trajnostno, torej dolgoročno uspešni. Kje se je torej zataknilo, da je nepremičninska dejavnost zašla v težave tako pri nas kot verjetno še precej bolj tudi na tujem?

Za začetek, kaj je ponudba vrednosti klasične nepremičninske agencije? Posredovanje pri nakupu ali najemu sob, stanovanj, hiš in drugih nepremičnin. Če pomislite, na koga se skušajo običajno orientirati nepremičninske agencije? Na kupce oz. na najemnike stanovanj, torej na skrajno desno stran Kanvasa, na Segmente kupcev. Precej se z njimi tudi ukvarjajo. Ogledi stanovanj, iskanje primernih stanovanj in podobno. Običajno gre za oseben stik agentov in kupcev oz. najemnikov nepremičnin. Hkrati se tu pojavi glavni problem klasičnega poslovnega modela nepremičninske agencije. Običajno gre namreč za transakcijske ali enkratne odnose s kupci. Ste že kdaj doživeli, da bi imela katera od nepremičninskih agencij, interes z vami kot najemnico stanovanja vzpostavljati dolgoročen odnos? Je tak dolgoročen odnos s kupci ali najemniki nepremičnin sploh možen?

Če je enkraten odnos s kupci pomanjkljivost poslovnega modela nepremičninske agencije, so pomembna prednost provizije s strani prodajalcev ali najemodajalcev. Na Kanvasu poslovnih modelov klasične nepremičninske agencije so torej razvidni viri prihodkov tako na klasični strani, pri segmentih kupcev kot pri ključnih partnerjih, torej virih zunaj agencije, ki so prodajalci ali najemodajalci nepremičnin. Provizije so običajno izražene v odstotkih in običajno gre za enkratne transakcije. Širše ni poznana klasična nepremičninska agencija, ki bi znala bistveno in resnično inovativno zastaviti kaj šele oblikovati lasten poslovni model. In se tako morebiti izogniti dramatičnemu padcu v celotni nepremičninski dejavnosti. Ali pač? Več v nadaljevanju…

KANVAS POSLOVNIH MODELOV NA PRIMERU KLASIČNE NEPREMIČNINSKE AGENCIJE:

Kanvas poslovnih modelov na primeru klasične nepremičninske agencije
 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za zapis Kako vemo, da je vaša organizacija prodorna?

Kako vemo, da je vaša organizacija prodorna?
Kako ugotavljati ali je vaša organizacija prodorna? Katere kriterije uporabiti? Prodorne organizacije temeljijo vsaj na katerem izmed šestih temeljev. Prodorne organizacije so vsaj mojstri v oblikovanju novih poslovnih modelov. In prodorne organizacije vedo zakaj počnejo to kar počnejo.

 
 
 

Ikona za zapis Kdo daje, kdo prejema?

Kdo daje, kdo prejema?
Kdo daje, kdo prejema? je eno bolj zanimivih vprašanj v oblikovanju poslovnih modelov. Če znamo v poslovni model pritegniti tako partnerje kot uporabnike, smo na dobri poti k zagotavljanju trajnostnega poslovnega modela.

 

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s