Home

Domov > Vodenje: Marko Savić

Vodje se med seboj, v nasprotju s popularnim prepričanjem, bistveno razlikujejo. In ne, karizma ni njihova skupna značilnost. Po Peter F. Drucker-ju učinkovite vodje združujejo tri skupne prakse, ki jih zasledujejo. Kaj morate torej zasledovati, da se boste razvili v učinkovito vodjo?

Najpomembnejša reč v komunikaciji, je slišati tisto kar ni bilo izrečeno. —Peter F. Drucker

PRIDOBITE ZNANJE, KI GA RABITE

  • Kaj je treba narediti?
  • Kaj je prav za vašo družbo?

 
 
 
 

SPREMENITE VAŠE ZNANJE V AKCIJO

  • Razvijte akcijski načrt.
  • Prevzemite odgovornost za odločitve.
  • Prevzemite odgovornost za komunikacijo.
  • Osredotočite se na priložnosti, raje kot na probleme.

ZAGOTOVITE ŠIROKO PODPORO ZNOTRAJ DRUŽBE

  • Vodite produktivne sestanke.
  • Razmišljajte in govorite »mi«, raje kot »jaz«.
  •  

 

Kaj je treba narediti?

To boste ugotovili ob pregledu stanja. Ob novem prevzemu pozicije vodje nimate nobenega zagotovila, da je tisto kar hočete narediti dejansko tisto kar je treba narediti. Zelo pomembno je, da se osredotočite na eno prioriteto.

Znano je, da se je predsednik Združenih držav Amerike, Barack Obama, prvo noč ob prevzemu prvega predsedniškega mandata odločil, da je prva prioriteta reforma zdravstva, ki jo je potem tudi uspel izpeljati.

To se sklada s priporočili Druckerja, ki pravi, da je spoznal le malo vodij, ki bi bili zmožni orientirati se na dve prioriteti, da pa ne pozna vodje, ki bi bila učinkovita pri več kot dveh prioritetah.

Kaj je prav za vašo družbo?

To vprašanje je izrazito primarno. Kaj je prav za vašo družbo, za vaše podjetje, za vašo organizacijo? Ne vprašate se kaj je prav za lastnike vaše družbe ali kaj je prav za ceno delnic vaše družbe ali kaj je prav za zaposlene v vaši družbi niti ne kaj je prav za direktorje v vaši družbi. Najprej se vprašate, kaj je prav za vašo družbo? Zato ker odločitev, ki ni prava za vašo družbo, ni prava tudi za deležnike. Če se boste najprej vprašali kaj je dobro za vaše deležnike, to ne bo nujno dobro za vašo družbo.

Razvijte akcijski načrt.

Napišite akcijski načrt. Povežite vaš akcijski načrt in vašo strategijo z oblikovanjem novih poslovnih modelov. Zavedajte se, da statični načrti danes ne delujejo več. Uvedite cikel —Prototip—Spodrsljaj—Lekcija—.

Prevzemite odgovornost za odločitve.

Vsaka odločitev je sprejeta šele, ko so vpleteni obveščeni:

  • o imenu osebe odgovorne za izvedbo odločitve;
  • o časovnem roku;
  • o imenih oseb, ki jih odločitev zadeva in morajo vedeti zanjo, jo razumeti, morebiti celo odobriti ali vsaj ne močno nasprotovati; in
  • o imenih oseb, ki morajo biti obveščeni o odločitvi, čeprav jih neposredno ne zadeva.

Raziskave odločitev kažejo, da je le ena tretjina odločitev uspešnih. Ena tretjina niso ne uspešne ne neuspešne odločitve. In ena tretjina je spodrsljajev.

Dobra vodje ve za ugotovitve teh raziskav in odločitve spremlja. Če odločitve ne delujejo, to še ne pomeni, da je odgovorna oseba odločitve za to tudi odgovorna. Vodje same prevzamejo odgovornost in priznajo napako, zato ker motiti se je človeško. In tudi vodje so le ljudje.

Prevzemite odgovornost za komunikacijo.

Informacije držijo skupaj organizacije. Zato je ključno, da dobivate informacije tako od nadrejenih kot od podrejenih. In da nadrejeni in podrejeni dobivajo informacije. Vodja rešuje problem informacijske zasičenosti, tako da ugotovi katere informacije rabi, zaprosi zanje in preverja ali jih je prejela. Smiselno je naprej ugotoviti kaj ste, bralka ali poslušalka in v sladu s tem si zagotovite tudi dotok informacij.

Osredotočite se na priložnosti, raje kot na probleme.

To je sicer precej lažje reči kot narediti. Težko je najti danes menedžerko, ki uspe brez, da rešuje probleme. Fokus je vseeno pomemben. Fokus na priložnosti. Ker priložnosti prinašajo vrednosti za vašo družbo. Reševanje problemov preprečuje škodo.

Vodite produktivne sestanke.

Sestanki so ena taka večna tema. Sploh sestanki med organizacijami. Vedeti morate, da je tudi razgovor z drugo osebo, sestanek. Zato upoštevajte, da različni sestanke zahtevajo različno pripravo in prinašajo različne učinke. Sestanki znajo biti za:

  • pripravo izjave, napovedi, sporočila za medije;
  • napoved organizacijske spremembe;
  • predstavitev poročila ene izmed udeleženk sestanka;
  • predstavitev poročil večih udeležencev sestanka;
  • predajo informacij nadrejeni vodji;
  • omogočanje udeležbe začetnikom v organizaciji.

Sami boste morali ugotoviti katera vrsta sestankov je za vašo organizacijo produktivna. Določiti najustreznejšo formo in pri njej vztrajati. Za to boste rabili precej samo-discipline.

Razmišljajte in govorite »mi«, raje kot »jaz«.

Avtoriteto znotraj vaše družbe si boste zagotovili le z zaupanjem sodelavcev. Zato razmišljajte in govorite »mi«. Kot zadnjo uspešno prakso vodij, Drucker omeni še: Najprej poslušajte, spregovorite kot zadnji. Nenazadnje upoštevaje še, da se je vodenja možno in hkrati nujno naučiti. Tudi, če ste še taka talentirana vodja. Če to zatrdi legenda menedžmenta Peter F. Drucker, bo že nekaj na tem. Srečno.

Vir:
Peter F. Drucker. 2004. What Makes an Effective Executive.

 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Emocionalna inteligenca je bistvenega pomena v vodenju
Emocionalna inteligenca je dvakrat bolj pomembna za izjemno učinkovitost vodenja kot druge tehnične in kognitivne sposobnosti. Še dobro, da se je emocionalne inteligence možno tudi priučiti v današnjem času naraščajočega so-delovanja, neustavljive globalizacije in informacijske ekonomije

 
 
 

Ikona za zapis Povejte več, govorite manj: tri taktike kako predstavljati in pridobivati podporo za vaše ideje

Povejte več, govorite manj: tri taktike kako predstavljati in pridobivati podporo za vaše ideje
Če ste v stiku z ljudmi, osebno ali profesionalno, če želite v akcijo prepričati druge, si skušajte najprej pridobiti pozornost poslušalstva. Tudi taktika trojk vam zna biti pri pridobivanje podpore precej v pomoč.

 
 
 

Ikona za zapis Uspešne vodje delujejo kot vlagatelji tveganega kapitala

Uspešne vodje delujejo kot vlagatelji tveganega kapitala
V organizacijah je smiselno staviti na raznolikost v prepletanju starosti, kultur in disciplin. Uspešne vodje pri tem uporabljajo model kot da so vlagatelji tveganega kapitala.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s