Home

Domov > Inovativnost: Marko Savić

Zato, da spremenite svet na bolje, da z neko inovacijo razburkate obstoječe stanje ne rabite doktorata.

Če znate vprašati: Zakaj? Zakaj bi polnili baterije električnega avtomobila, če jih je lažje zamenjati. Zakaj? Zakaj bi najemali avto pri izposojevalcu avtomobilov, do katerega se morate spet pripeljati, če je lažje najeti avto na vam najbližji cesti (primer Zipcar). Zakaj? Kdo pravi, da morate biti raziskovalec na Kemijskem inštitutu, in da morate razviti nagrajeno inovacijo Tehnologija priprave »elektrokromnih barv« na fleksibilne substrate. Zakaj?

V vseh naštetih primerih je odločilno ali znate oblikovati poslovni model? Za kar še manj kot za inoviranje rabite dokorat. Ne verjamete? Poglejmo si tri primere.

PRVI PRIMER: DOŽIVLJAJSKE DELAVNICE V POSOČJU

Končali ste študij humanistike. Službe ni. Kaj narediti? Doma pridelujete kot hobi in za občasno prodajo, čaje. Za par gostov, ki ste jim ponudili gostoljubje prek skupnosti Couchsurfing ste že organizirali tudi čajanko. Občutek vam pravi, da so gosti zelo uživali. Zato imate zdaj idejo v novem letu registrirati dejavnost kot samostojna podjetnica.

Po priporočilih ste že naredili raziskavo trga. Ugotovili ste, da take nišne, specialne ponudbe za majhne skupine gostov pri vas še ni. Eni kolegi vam delajo spletno stan in vam hkrati hočejo prodati tudi optimizacijo spletne strani za iskalnike (SEO). Ali je to res prava pot? Kaj je vaš posel? Kaj ponujate? Kaj je vaša ponudba vrednosti? Je to doživljaj? To je predpostavka, ki jo morate preizkusiti. Opazovanje gostov in vaši občutki so zelo dober začetek. če veste zakaj se gosti odločijo plačati za vašo doživljajsko izkušnjo ste že na zmagovalni poti. Do takrat si vnaprej oblikujte goste. Koga hočete imeti na vaših delavnicah? Množične goste, ki si ogledujejo Postojnsko jamo? Ali ruske bogataše, ki priletijo z zasebnim letalom v Portorož? Ali posamične turiste, družine in upokojence iz Posočja? To so vaši Segmenti kupcev, še veste iz Kanvasa poslovnih modelov?

Povabite direktorje šestih hotelov iz Posočja na vaše doživetje. In jih seznanite z vašo ponudbo, da bodo oni vedeli seznaniti njihove goste. Prav tako povabite odgovorne iz hotelov v Portorožu in iz Postojnske jame na vašo delavnico. Prve zato, da vam bodo kdaj pripeljali katerega izmed bogatašev v njihovih hotelih, ki verjetno željno pričakujejo kako posebno ponudbo. In druge iz Postojnske jame, da k vam napotijo kakšno izmed manjših skupin. Če vam to uspe imate oblikovane Distribucijske poti. Če jih ne preizkusite ne boste nikoli izvedeli ali delujejo ali pač ne.

Bistveno je, da razmišljate o vašem doživljaju kot o prototipu. S katerim vam bo gotovo spodrsnilo. Spodrsljaji so super! Zakaj? Ker dobite lekcijo. Poskrbite, da ne boste lekcije predrago plačali. In zagotovite si čim več lekcij.

DRUGI PRIMER: INDIVIDUALNO NASTAVLJIV STOL

Vi ste inženir, ki dela v zelo inovativni družbi v nišni letalski industriji. Doma za hobi razvijate individualno nastavljiv stol, za katerega ste prepričani, da bi ljudem omogočal tudi osemurno udobno sedenje. Ali res?

Če znate to predvidevanje preizkusiti s prototipom, da bodo ljudje v vaši okolici vzeli stol za recimo tri dni na preizkušanje in vam potem podali povratno informacijo ste na zelo dobri poti, da boste res razvili tak stol. Znotraj vaše delavnice, zaprti med štiri stene problema sedenja in ukrivljenih hrbtenic ne boste rešili. Le z neskončnim preizkušanjem vaše rešitve. In če znate potem mimogrede pobrati tudi prednaročila za dejansko izdelavo stola od tistih preizkuševalcev, ki so bili nad stolom navdušeni, imate že skoraj poslovni model oblikovan.

Bistveno je, da razmišljate o vašem stolu kot o prototipu. S katerim vam bo gotovo spodrsnilo. Spodrsljaji so super! Zakaj? Ker dobite lekcijo. Poskrbite, da ne boste lekcije predrago plačali. In zagotovite si čim več lekcij.

TRETJI PRIMER: ZABAVIŠČNI PARK NA 30 HEKTARIH DEGRADIRANEGA OBMOČJA

Ste v nepremičninskem poslu že več kot dve desetletji. In zadnjih šest let razvijate idejo zabaviščnega parka. Večja reč. Po vzoru Disneyland parka ali recimo parka Gardaland, kamor veste, da se vsako leto odpravi približno 150.000 Slovencev z družinami.

V zadnjih dveh letih ste zamisel predstavili tako odločevalcem, vlagateljem kot drugim zainteresiranim na nepremičninskih sejmih doma in v tujini. Neuspešno za zdaj. Zagnali ste tudi nekatere marketinške aktivnosti in izdali otroško slikanico, ki na slikovit prikaže dejavnost vašega parka. Posebnost vašega parka bodo nekatere lokalne značilnosti, hkrati bo to prvi park postavljen na degradiranemu območju. Kako se lotiti? Plačati 600.000 € za študijo izvedljivosti, da boste pritegnili vlagatelje?

Ali boste morebiti raje naredili prototip parka? Znotraj možnost, ki jih imate. Prototip bo ravno dovolj dober ali kot se reče »just good enough«. Morebiti bo celo aplikacija za tablični računalnik. Ali peskovnik v zaprtem prostoru, kjer se bodo otroci igrali z miniaturnimi lesenimi bagri. Če ne boste naredili t. i. »show room«, ga preizkusili v realnosti, ne boste nikoli izvedeli ali ste vsaj približno sposobni pritegniti 150.000 obiskovalcev iz Slovenije. Ne glede na dejstvo, da v radiju 500 kilometrov od vaša predvidene lokacije ni nobenega zabaviščnega parka.

Bistveno je, da razmišljate o vašem zabaviščnem parku kot o prototipu. S katerim vam bo gotovo spodrsnilo. Spodrsljaji so super! Zakaj? Ker dobite lekcijo. Poskrbite, da ne boste lekcije predrago plačali. In zagotovite si čim več lekcij.

Cikel —Prototip—Spodrsljaj—Lekcija—

Shema, ki prikazuje cikel —Prototip—Spodrsljaj—Lekcija—

Navdih za naslov:
Dan Pallotta. 2012. You Don’t Need a PhD to Innovate.

 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za zapis Gradniki poslovnega modela

Kako začeti z oblikovanjem poslovnega modela na Kanvasu poslovnih modelov?
Ali morate v oblikovanju poslovnih modelov na Kanvasu poslovnih modelov razrešiti vse gradnike Kanvasa? Ne, večinoma to ni smiselno. Oblikujte najnujnejše, preizkusite prototip poslovnega modela, zadržite vse kar deluje, drugo spremenite.

 
 
 

Ikona za blog Kako vaša strast spremeni vse?

Kako vaša strast spremeni vse?
Kako spremeniti svet? Boste spremenili najprej sebe ali druge? Če ste že našli ali še iščete svoj Element, je to dobra podlaga za začetek.

 

Ikona za Vrednosti kot take, ki jih ponujate v vaši organizaciji same po sebi ne zadostujejo več

Vrednosti kot take, ki jih ponujate v vaši organizaciji same po sebi ne zadostujejo več
Zakaj se morajo tudi organizacije, ki s ponujenimi vrednostmi zadovoljujejo svoje uporabnike premakniti k boljšim poslovnim modelom? Ker jim le to zagotavlja uspešnost tudi v trajnostni prihodnosti.

One thought on “Za inoviranje, še posebej za inovativne poslovne modele, ne rabite doktorata

  1. James Dyson je naredi 5.126 prototipov sesalca. Iz frustracije, da njegov sesalec ni dovolj vlekel. In potem ni mogel najti proizvajalca, ker so številni zavračali njegovo tehnologijo, ker so jim vrečke, ki jih v njegovem sesalcu baje ni, pomenile vir zaslužka. Danes ima spoštovanja vredno firmo.

    Vir:
    http://www.businessweek.com/stories/2008-09-05/why-your-business-should-be-your-passionbusinessweek-business-news-stock-market-and-financial-advice

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s