Home

Domov > Inovativnost: Marko Savić

Je dizajn razmišljanje (»design thinking«) le marketing za dizajn in druge agencije? Poglejmo zakaj trditev, da dizajn razmišljanje danes rabi vsaka družba, ne le gospodarska.

KAJ JE DIZAJN RAZMIŠLJANJE?

Roger Martin, dekan Rotman School of Management in avtor knjige »The Design of Business« pravi, da je dizajn razmišljanje produktivna kombinacija analitičnega in intuitivnega razmišljanja. Martin tudi pravi, da je dizajn razmišljanje vedeti brez utemeljevanja. Gre torej za inventivnost kot najbolj disruptiven in nesistematičen način razmišljanja. Zato je za večino (gospodarskih) družb, kjer še vedno v pretežni meri prevladuje analitično razmišljanje, dizajn razmišljanje neznanka. V Weatherhead School of Management še dodajajo, da dizajn razmišljanje dopolnjuje in posodablja sistemsko razmišljanje, zato da se uporabijo vpogledi in načela, ki so jih vpleteni v oblikovanje razvili zadnjih 50 in več let.

Dizajn razmišljanje je produktivna kombinacija analitičnega in intuitivnega razmišljanja. + Roger Martin

 

KAKŠEN NAČIN RAZMIŠLJANJA PREVLADUJE V (GOSPODARSKIH) DRUŽBAH?

V (gospodarskih) družbah prevladuje nagnjenje k zanesljivosti. Zato večje družbe vlagajo izjemna sredstva in vire v razvoj sistemov kot so ERP in CRM sploh, če to primerjate z razmeroma majhnimi sredstvi, ki so namenjena razvoju intuitivnih sposobnosti družb. Zato je dizajn razmišljanje v (gospodarskih) družbah zapostavljeno, predvsem zaradi večje orientacije družb k zanesljivosti.

Hitrost pretoka skozi lijak znanja, ki jo poganja dizajn razmišljanje, je najmočnejša formula za konkurenčno prednost v 21. stoletju. + Roger Martin

A (gospodarske) družbe rabijo ob zanesljivosti tudi veljavnost. Že omenjeni Roger Martin je prepričan, da je hitrost pretoka skozi lijak znanja, ki jo poganja dizajn razmišljanje najmočnejša formula za konkurenčno prednost v 21. stoletju. In brez težnje k veljavnosti ni pretoka znanja. Hkrati seveda drži, da (gospodarska) družba rabi tudi zanesljivost, zato da pridobiva vrednosti iz lastnih prednosti.

Shema: Vrzel med analitiko in intuicijo

Shema, ki prikazuje vrzel med analitiko in intuicijo v zapisu Zakaj družbe, ne le gospodarske rabijo dizajn razmišljanje?

VIR: ROGER MARTIN

Ključ do izkoriščanja obojega, tako zanesljivosti kot veljavnosti, leži v vodenju družb. Vsi, ki ste izvršni direktorji razmišljajte o sebi kot o organizacijski uravnilovki moči. Uravnavati morate na eni strani tako pridobivanje kot na drugi odkrivanje, tako administriranje na eni kot inventivnost na drugi strani. Res je, da v (gospodarskih) družbah prevladuje težnja k zanesljivosti a šele, ko se ta težnja poveže s težnjo k veljavnosti boste dobili zmagovalno kombinacijo. In to je umetnost uspeha, ki se ji reče dizajn razmišljanje.

IN ZAKAJ DIZAJN RAZMIŠLJANJE NE LE ZA GOSPODARSKE DRUŽBE?

Še v letu 2008 je Tim Brown, avtor knjige »Change by Design« ter izvršni direktor in predsednik odbora dizajn agencije IDEO zapisal, da so povsod vidni problemi, ki jih je možno reševati le z inovativnostjo. Zdravstvena oskrba, ki je nedostopna ali je sploh ni. Miljarde ljudi, ki poskušajo živeti z nekaj dolarji dnevno. Poraba energije, ki prehiteva zmožnosti, ki jih ima naš planet. Izobraževalni sistem v katerem spodrsne številnim študentom. Gospodarske družbe katerih tradicionalni trgi so spodrinjeni (disruptivno) z novimi tehnologijami ali zaradi demografskih sprememb. Brown pravi, da imajo vsi problemi v središču človeka. Zato je nujna osredotočenost na uporabnika, kreativnost, iteracije in praktični pristop v iskanju najboljših idej in ultimativnih rešitev. Dizajn razmišljanje je tak pristop k inovativnosti.

Dodatni viri:

 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za Kako zagotavljati rast vaše organizacije?

Kako zagotavljati rast vaše organizacije?
Kako narediti organizacije bolj inovativne, je eden ključnih problemov številnih izvršnih direktorjev. Dizajn matrika je orodje dizajn razmišljanja za upravljanje portfelja inovativnosti, ki omogoča organizacijam večjo konkurenčnost.

 
 

Ljudje, posel, tehnologija: Inovativnost in dizajn razmišljanje
Shema, ki pojasni povezanost številnih pojmov. Ključna je osredotočenost na uporabnika ali enostavno človeka. To zagotavlja zaželenost. V povezavi s poslom in tehnologijo pridemo do številnih pozitivnih učinkkov inovativnosti. Povzeto po Billu Moggridge-u.

 
 

Ikona za zapis Strategija modrega ocena in Kanvas poslovnih modelov

Strategija modrega ocena in Kanvas poslovnih modelov
Primer Nintendo Wii kaže, da je možno tudi ob zmanjšanju ali celo ukinitvi vlaganj v raziskave in razvoj doseči inovativne preboje. Skrivnost je v ustvarjanju nove vrednosti za uporabnike. Strategija modrega oceana nam zna biti pri tem v pomoč.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s