Home

Domov > Inovativnost: Marko Savić

V spremenjenih post-kriznih okoliščinah nobena organizacija ni prevelika, da bi propadla. Celotne industrije se spreminjajo in izgubljajo ogromne vrednosti. Ker ni pričakovala takšnega disrutptivnega vpliva interneta izgublja npr. celotna glasbena industrija. Kako ukrepati v vaši organizaciji? S širitvijo ponudbe? Z zmanjševanjem števila zaposlenih? Z več vlaganja v obstoječe blagovne znamke? S širitvijo na nove trge? Možnosti je skoraj neskončno. In vnaprej nihče nima zagotovila, da je katera izmed poti prava in zagotovilo za uspešnost vaše organizacije tudi v prihodnosti.

Tim Brown v knjigi »Change by design« pravi, da mu izvršni direktorji najpogosteje postavljajo vprašanje, kako naj naredijo njihove organizacije bolj inovativne? V prodornih organizacijah ni dvoma, da se vrednosti ustvarjajo z manjšimi izgubami, odzivnostjo, odpornostjo, kreativnostjo in ustvarjanjem dejanske razlike. A tudi v prodornih organizacijah niso zmožni zaobjeti vseh teh konceptov. Kako torej praktično pristopiti? Kateri so načini za doseganje rasti v vaši organizaciji?

MATRIKA DIZAJN INOVATIVNOSTI: NAČINI RASTI

Matrika dizajn inovativnosti: Načini rasti za zapis Kako zagotavljati rast vaše organizacije?

VIR: D. RODRIGUEZ & R. JACOBY


 

SPODNJI LEVI KVADRANT: OBSTOJEČA PONUDBA—OBSTOJEČI UPORABNIKI—MENEDŽIRANJE INKREMENTALNE INOVACIJE

Projekti v spodnjem levem kvadrantu so tisti, ki so najbližje obstoječi ponudbi in obstoječim uporabnikom. Večina virov neke organizacije za inovativnosti gre običajno v ta del. Npr. nova pod-znamka obstoječe blagovne znamke ali naslednja razvojna stopnja obstoječega produkta. Npr. novi okus mlečnega šejka. In čeprav znajo organizacije potrošiti enormne vire v tem kvadrantu, ni nujno, da so tudi uspešne. Profesor Clayton Christensen to nazorno prikaže ravno na primeru mlečnih šejkov (video, 4:13 minut). Velja tudi v drugih industrijah, v avtomobilski industriji so imeli v času izbruha gospodarske krize največje težave tisti Veliki trije proizvajalci v Združenih državah Amerike, ki so se izključno orientirali na ta kvadrant.

ZGORNJI LEVI KVADRANT: NOVA PONUDBA—OBSTOJEČI UPORABNIKI—REVOLUCIONARNA INOVACIJA

Kot primer evolucijske inovacije Tim Brown navaja Toyotin avtomobil Prius. Medtem, ko so se drugi velikani ameriške avtomobilske industrije osredotočili na inkrementalni razvoj in lobiranje, da so se njihovi visoko-potratni SUV-ji obdržali na trgu, s preprečitvijo sprejetja nove, njim nenaklonjene zakonodaje. Toyota je s pametnim inženiringom in odličnim dizajnom uspela zadostiti naraščajočemu povpraševanju po energijsko-učinkovitem prevoznem sredstvu. In resnična evolucija v inovativnosti naj se ne bi skrivala v hibridnem električnem motorju temveč v velikem, barvnem zaslonu, ki iz minute v minute prikazuje možnosti za izboljšanje ali točneje rečeno zmanjšanje porabe goriva.

SPODNJI DESNI KVADRANT: NOVI UPORABNIKI—OBSTOJEČA PONUDBA—PRILAGODLJIVA INOVACIJA

Podobna inovacija je tudi avtomobil Nano korporacije iz Indije, Tata.

ZGORNJI DESNI KVADRANT: NOVA PONUDBA—NOVI UPORABNIKI—USTVARJANJE REVOLUCIONARNE INOVACIJE

V tem kvadrantu gre za ustvarjanju čisto novih trgov zato so to tudi najbolj tvegane inovacije. Ena izmed takih je bil Sony-jev Walkman. A da uspešna inovacija v preteklosti še ni zagotovilo za uspešno inovacijo v prihodnosti dokazuje dejstvo, da Wlakman-ov naslednik ni Sony-jev temveč Applov iPod. Skupno obema je, da ne gre za novo tehnologijo, še vedno so to torej dizajn inovacije. Obema primeroma je skupno tudi, da je organizacijama uspelo ustvariti čisto novo glasbeno izkušnjo.

Kot neuspešen primer v tem kvadrantu Brown navaja navaja The Seagway Personal Transporter. Premalo opazovanja, ni interdisciplinarne dizajn skupine, ki bi na terenu ugotovila kakšne so realnosti urbanega življenja, ki bi ustvarila scenarije in karakterne sličice scenarijev (ali »storyboard-e« kot jim rečejo filmarji. Ni zgodnjih prototipov, ki bi v realnosti preverjali uporabnost in odpravili uporabniške ovire. Če bi bilo vsaj kaj od naštetega oblikovano, bi se danes morebiti množice resnično prevažale z omenjenim transporterjem po mestih.

Najboljša obramba organizacije in hkrati pot za doseganje rasti so investicije v vse štiri kvadrante dizajn inovacij. Matrika Načini rasti je orodje dizajn razmišljanja, ki jo imajo možnost organizacije uporabljati za njihove portfelje inovacij, zato da ostanejo konkurenčne v stalno spreminjajočem se svetu.

Vir:
Tim Brown. 2009. Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation.
 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Zakaj je pivotiranje okoli poslovnega modela pomembno za razvoj vsake nove ideje, izdelka ali storitve?
Pivotiranje poslovnega modela je sicer najbolj znano med novimi podjetniki. Hkrati se koncept uspešno uporablja tudi v drugih organizacijah, npr. v zdravstvenih domovih. Pivotiranje se začne z vednostjo kakšno delo vrednosti, ki jo ponujate opravlja za uporabnika.

 
 
 
 

Ljudje, posel, tehnologija: Inovativnost in dizajn razmišljanje
Shema, ki pojasni povezanost številnih pojmov. Ključna je osredotočenost na uporabnika ali enostavno človeka. To zagotavlja zaželenost. V povezavi s poslom in tehnologijo pridemo do številnih pozitivnih učinkkov inovativnosti. Povzeto po Billu Moggridge-u.

 
 

Ikona za zapis Strategija modrega ocena in Kanvas poslovnih modelov

Strategija modrega ocena in Kanvas poslovnih modelov
Primer Nintendo Wii kaže, da je možno tudi ob zmanjšanju ali celo ukinitvi vlaganj v raziskave in razvoj doseči inovativne preboje. Skrivnost je v ustvarjanju nove vrednosti za uporabnike. Strategija modrega oceana nam zna biti pri tem v pomoč.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s