Zagotovo ste že kdaj bili v situaciji, ko to kar ste želeli povedati, ni bilo razumljeno. Ne? Vse kar ste danes povedali, so vsi razumeli točno tako kot ste želeli povedati? Res? No, potem ste velika izjema, pravzaprav.
V knjigi »Talk Less, Say More«, njena avtorica Connie Dieken pojasni, da je to knjigo namenila vsem, ki ste kakorkoli, bodisi osebno bodisi profesionalno v stiku z ljudmi, še posebej pa menedžerjem. Kaj je posebnega v tej knjigi? Tri zadeve.
KOMU KNJIGA »TALK LESS, SAY MORE« NI NAMENJENA?
Napotkov iz knjige ne rabijo:
- osebe z izjemno močjo;
- osebe, za katere drugi naredijo stvari;
- osebe, ki prihranijo čas in denar, tako da za delo navdušijo druge;
- osebe, ki imajo sposobnosti prepričati druge v akcijo za ustvarjanje rasti, inovativnosti in dobičkonosnosti.
Sodite v eno izmed teh skupin? Potem ne rabite prebrati dotične knjige. V nasprotnem preberite kako pridobiti pozornost poslušalcev.
KAKO PRIDOBITI POZORNOST POSLUŠALCEV?
Skušajte biti pozorno na tri dejavnike:
- bodite v momentu poslušalcev;
- takoj preidite k stvari: razkrijte vašo veliko idejo, upoštevajte Zaželeno Metodo Komunikacije (ZMK) poslušalcev in zavračajte občutek napaden-osti (»defuse defensiveness«);
- ustvarite kulturo zaupanja, iskrenosti in odprtosti;
SHEMA: TAKTIKA TROJK
In nenazadnje, za pridobivanje podpore vašim zamislim, idejam ali poročilom uporabite taktiko trojk.
TAKTIKA TROJK
Tako gre taktika trojk: Blah, Blah, Blah. Yada, Yada, Yada. Ali povedano strukturno:
- predstavite ključno prvo točko (in podtočke);
- predstavite ključno drugo točko (in podtočke); in
- predstavitev ključno tretji točko (in podtočke);
Ko boste predstavljali vaše ideje se zavedajte, da je težko doseči hkrati tako kredibilnost vaše predstavitve, kot zaželenost. Skušajte priti nekje na sredino med obojim. Ali povedano drugače. Osvojiti morate tako razum kot srca vaših poslušalcev. Pa srečno!
Vir:
Connie Dieken. 2009. Talk Less, Say More: 3 Habits to Influence Others and Make Things Happen
Morebiti vas bo zanimalo tudi:
Emocionalna inteligenca je bistvenega pomena v vodenju
Emocionalna inteligenca je dvakrat bolj pomembna za izjemno učinkovitost vodenja kot druge tehnične in kognitivne sposobnosti. Še dobro, da se je emocionalne inteligence možno tudi priučiti v današnjem času naraščajočega so-delovanja, neustavljive globalizacije in informacijske ekonomije
Kako veliki vodje vzpodbujajo delovanje?
Vsi veliki vodje komunicirajo najprej Zakaj, potem Kako in šele potem Kaj. Simon Sinek je ta vzorec poimenoval Zlati krog. In zakaj vi vstanete vsako jutro?
Uspešne vodje delujejo kot vlagatelji tveganega kapitala
V organizacijah je smiselno staviti na raznolikost v prepletanju starosti, kultur in disciplin. Uspešne vodje pri tem uporabljajo model kot da so vlagatelji tveganega kapitala.