Home

Domov > So-delovanje: Marko Savić

Po definiciji znotraj Kanvasa poslovnih modelov se morate najprej vprašati kdo so vaši ključni partnerji? Potem katere ključni vire pridobivate od ključnih partnerjev? In nenazadnje tudi katere ključne aktivnosti vam zagotavljajo vaši ključni partnerji?

KDO SO VAŠI KLJUČNI PARTNERJI?

Odločitev kdo so vaši ključni partnerji, je zagotovo izjemnega pomena.

Če vzamemo primer iz avtomobilske industrije. Ali boste razvoj motorjev za vaše nove avtomobile zagotavljali sami ali bodo motorje razvijali vaši ključni partnerji? Če so srce vašega poslovnega modela zmogljivi avtomobili, ki jih po klasičnih poteh ponujate v prodajo kupcem in je taka vrsta prodaje ključni vir vaših prihodkov, potem je jasno. Razvoj motorjev boste zagotavljali sami. Nekateri poskusi razvoja motorjev v preteklosti zunaj organizacij so se praviloma slabo končali.

Seveda pa to še ne pomeni, da je klasični poslovni model edina možna pot. Kaj, če bodo kupci prenehali kupovati avtomobile? Enostavno, ker bodo ugotovili, da je lastništvo avtomobila, sploh v večjih mestih pravzaprav nepotrebno. Brez skrbi, številni avtomobilski proizvajalci že eksperimentirajo z novimi poslovnih modeli. Kaj pa vi?

Kako veste, da ste kot agencija ključni partner neki organizaciji? Če ste v položaju, da organizacija od vas pridobiva ključne vire, zagotovo. In če zagotavljate tudi le del ključnih aktivnosti, prav tako. Vsekakor mora organizacija sama vedeti kateri ključni viri in katere aktivnosti ostanejo znotraj hiše.

KATERE KLJUČNE VIRE PRIDOBIVATE OD KLJUČNIH PARTNERJEV?

Katere ključne vire pridobivate od vaših ključnih partnerjev, je drugo ključno vprašanje na katero morate odgovoriti.

Če so blagovne znamke vaš ključni vir, jih boste pridobivali od agencije? Oprijemljivi, fizični viri vam zagotavljajo nemoteno delovanje. Kdo bo zagotavljal mrežo zdravih kavarn in slaščičarn Zvezdne steze na vaših novih trgih po celotni Evropski uniji? Sami boste to izjemno težko. Rabili boste zanesljivega in konkurenčnega partnerja. Zelo verjetno tudi partnerje za zagotavljanje financiranja postavitve mreže.

Človeški viri naslednji, vedno bolj pogosto ključni element za trajnostno uspešnost vaše organizacije. In kdo vam zagotavlja razvoj človeških virov? V času nenehnih sprememb, v času ko je vodenje precej več enkrat letno nagovarjanje deležnikov vaše organizacije prek letnega poročila, je avtonomnost vaših sodelavcev eden ključnih dejavnikov. Boste razvoj kadrov prepustili ključnih partnerjem izven vaše organizacije? Korporativne akademije so se pokazale kot uspešne v različnih kulturah in državah po svetu. Verjetno tudi zaradi možnosti kombiniranja med uporabo notranjih virov v vaši organizacije in zunanjimi partnerji.

KATERE KLJUČNE AKTIVNOSTI VAM ZAGOTAVLJAJO KLJUČNI PARTNERJI?

In katere ključne aktivnosti vam zagotavljajo ključni partnerji? Če vzamemo enega bolj očitnih primerov. Komunikacije. Bodisi korporativne komunikacije, dizajn komunikacije bodisi marketinške komunikacije. In številne komunikacijske možnosti vmes. Kdaj je kaka taka agencija za vas ključni partner?

  • Ko razpišete za vsako vašo tretjo kampanjo novi natečaj za izbor agencije? Ali ko imate agencijo prisotno na vseh vaših ključnih odločitvah?

  • Ko razpišete natečaj za izbor agencije za vaše letno poročilo, še preden imate vsebine letnega poročila in hočete dizajn na prazne vsebine ali t.i. lorem ipsum. Ali ko vaša predsednica uprave dejansko opravi intervju z agencijo, ki oblikuje vaše letno poročilo, zato da jo osebno seznani z vsemi strateškimi smernicami vaše organizacije?

  • Ko imate tiskarno, ki mimogrede poskrbi tudi še za dizajn vaših marketinških materialov? Ali ko ima vaša organizacija t. i. dizajn šampiona, ki skrbi, da je dizajn prepleten v vse pore vaše organizacije? Tako dejansko dvigujete dizajn standarde znotraj vaše celotne organizacije in tako zagotavljate, da je dizajn in dizajn razmišljanje vgrajen v vaš DNK.

 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za zapis: Zakaj znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa (ali poslovnega modela) kot direktorji?

Zakaj znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa (ali poslovnega modela) kot direktorji?
Kako je možno, da znajo otroci, ki so ravnokar končali vrtec zgraditi večji stolp kot študenti poslovnih šol? V igri je vse možno. Zelo popularna igra »spaghetti challenge« pokaže na vrednost in pomen prototipov, ki so ključna komponenta dizajn razmišljanja.

 
 
 

Ikona za zapis Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov?

Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov?
Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov? Vaja za ogrevanje pred dejanskim oblikovanjem poslovnih modelov je uspešnica med vodilnimi menedžerji, vlagatelji in podjetniki.

 
 
 

Ikona za zapis Kako je P&G postal dizajn razmišljujoča organizacija

Kako je P&G postal dizajn razmišljujoča organizacija
Kako vpeljati dizajn v DNK neke organizacije? Je sploh možno organizacije transformirati z dizajn razmišljanjem? Izjemen primer P&G dokazuje, da je to možno tudi v organizacijah ogromnih razsežnosti.

One thought on “Kdaj je agencija ključni partner neki organizaciji?

  1. Z vidika organizacije je odločitev, ki jo je treba sprejeti ali bo agencija za ključne vir in ključne aktivnosti zunaj ali znotraj organizacije?

    Kar se tiče dizajna (ki ga bolje profesionalno poznam), obstajajo nekatere prednosti, če ga ima organizacija kot zunanjega partnerja:
    + širina izkušenj,
    + objektivna mnenja,
    + nove perspektive za reševanje problemov organizacije,
    + produkcija fokusiranih rešitev.

    Dizajn skupina znotraj organizacija ima prav tako svoje prednosti:
    + gre za aktivne deležnike znotraj organizacije,
    + fokusirane izkušnje,
    + skupni občutki o namenu organizacije,
    + vpliv na dizajn kulturo v organizaciji in
    + enostavnejši dostop do nosilcev odločanja in moči.

    Obe možnosti imata seveda tudi svoje slabosti. Možna je seveda tudi kombinacija obojega. Zato je Marty Neumaer v knjigi Designful Company zapisal, da se dizajn menedžmenta ne bi smelo nikoli postavljati izven organizacije.

    Vir prednosti in slabosti dizajn v ali zunaj organizacij:
    Best, Kathryn. 2006. Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation. Str. 216

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s