Home

Domov > So-delovanje: Marko Savić

Kanvas poslovnih modelov je orodje preizkušeno v najbolj prodornih organizacijah na svetu. Izjemno popularno orodje. Se uporablja v organizacijah ne glede na njihovo velikost. Ne glede na to ali gre za nove organizacije ali stare po letih. Uporabno je tako za analizo kot načrtovanje kot souporabo z drugimi orodji kot SWOT analiza ali Strategija modrega oceana.

Kanvas poslovnih modelov ima devet gradnikov. Osnovni in centralni je ponudba vrednosti. Vrednost, ki jo ponujate. Vrednost, ki jo ponujate boste najlažje opredelili, če veste kaj je problem, ki ga rešujete? In kaj je rešitev, ki jo ponujate? To ni edini pristop k ponudbi vrednosti. Zelo verjetno je, da že nekaj ponujate. Kaj je dejanska vrednost vaše ponudbe za vaše kupce? Zelo verjetno je, da se vaša predstava o vaši vrednosti in predstava o tej vrednosti med vašimi kupci razlikuje. Težava nastopi, če je ta razlika v predstavi prevelika.

Segmenti kupcev so naslednji gradnik. Ki je morebiti tudi začetek oblikovanja vaših poslovnih modelov. V primeru, da veste kaj je problem vaših kupcev in morebiti celo že imate naročilo potem je naloga oblikovati ponudbo vrednosti na drugem mestu. Segmente kupcev danes vnaprej oblikujemo. Podobno kot spletni oblikovalci oblikujejo t.i. persone. Za ugotavljanje kaj je dejanska vrednost vaše ponudbe tudi ne rabite nujno kompleksnih in sofisticiranih raziskav trga. Obstaja o tem zelo poučen in hkrati zabaven primer o mlečnih šejkih (video, 4:13 minut) enega najbolj vplivnih profesorjev s Harvarda, Clayton Christensen-a.

Kako vrednost prenašati do kupcev opredelimo z distribucijskimi potmi. Eden ključnih delov poslovnega modela. V današnji poplavi vsega postajajo distribucijske poti in poudarki na posamezne poti le še pomembnejši. Kakšne odnose s kupci imate je naslednji gradnik poslovnega modela. Se orientirate vedno znova na nove kupce ali hočete predvsem zadržati obstoječe? Imate osebne ali avtomatizirane odnose s kupci? Imate dolgoročne ali transakcijske (torej enkratne) odnose s kupci? Samo namig. Ekstremi ne obstajajo v tem primeru. Vedno ste nekje vmes.

Viri prihodkov. Ja, tudi vire prihodkov se danes vnaprej oblikuje. Dizajnira.

Kanvas poslovnih modelov razložen (video v angleščini, 2:20 minut)
Business Model Canvas Explained

http://www.youtube.com/watch?v=QoAOzMTLP5s

Na levi strani Kanvasa poslovnih modelov imate potem Ključne vire in Ključne aktivnosti. Tako aktivnosti kot viri morajo biti predvsem podpora desni strani Kanvasa. Omogočati morajo doseganje in razširjanje ponudbe vrednost, distribucijskih poti, odnosov s kupci in virov prihodkov.

Ključni parterji so viri zunaj vaše organizacije. Najprej morate identificirati kdo so vaši ključni partnerji? Katere ključni vire pridobivate od ključnih partnerjev? In katere ključne aktivnosti zagotavljajo ključni partnerji? Možnosti sodelovanja s ključnimi partnerji znotraj poslovnih modelov je mnogo, včasih je ključno pomagati tem partnerjem za preboj lastnega poslovnega modela, inovacije ali storitve.

In nenazadnje. Ključni stroški. Kateri so najdražji stroški lastni poslovnemu modelu Kanvasa? Kateri ključni viri so najdražji? In katere ključne aktivnosti so najdražje?

Za oblikovanje na Kanvasu poslovnih modelov rabite interdisciplinarno sodelovanje med vašimi sodelavci in drugimi deležniki vaše organizacije.

trening inovativnost poslovnih modelov

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za zapis: Zakaj znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa (ali poslovnega modela) kot direktorji?

Zakaj znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa (ali poslovnega modela) kot direktorji?
Kako je možno, da znajo otroci, ki so ravnokar končali vrtec zgraditi večji stolp kot študenti poslovnih šol? V igri je vse možno. Zelo popularna igra »spaghetti challenge« pokaže na vrednost in pomen prototipov, ki so ključna komponenta dizajn razmišljanja.

 
 
 

Ikona za zapis Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov?

Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov?
Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov? Vaja za ogrevanje pred dejanskim oblikovanjem poslovnih modelov je uspešnica med vodilnimi menedžerji, vlagatelji in podjetniki.

 
 
 

Ikona za zapis Kako je P&G postal dizajn razmišljujoča organizacija

Kako je P&G postal dizajn razmišljujoča organizacija
Kako vpeljati dizajn v DNK neke organizacije? Je sploh možno organizacije transformirati z dizajn razmišljanjem? Izjemen primer P&G dokazuje, da je to možno tudi v organizacijah ogromnih razsežnosti.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s