Home

Domov > So-delovanje: Marko Savić

Kaj je bil problem, ki ga je identificiral v letu 2000 novo postavljeni glavni izvršni direktor družbe P&G, A. G. Lafley? Vrednost, ki jo je P&G ustvarjal za kupce je izrazito padala nasproti stroškom za ustvarjanje te vrednosti. Zveni znano? Kako se lotiti tega problema?

Lafley je že leto po svojem imenovanju na čelu družbe, ki je ob njegovem prevzemu bila v izrazitem padanju, milo rečeno, opredelil, da je za P&G ključno, da postane dizajn organizacija. Ja, prav ste prebrali. Dizajn organizacija. In ja, gre za P&G, ki proizvaja in prodaja zobne paste in šampone in to. Družba, ki temelji na številnih samostojnih blagovnih znamkah, skratka. V letu 2001 je Lafley postavil prvič v zgodovini družbe podpredsednico družbe, Claudio Kotschka, za dizajn strategijo in inovativnost. Razlog imenovanja nove podpredsednice kot ga je takrat navedel Lafley je bil, da rabi nekoga, ki govori oba jezika, jezik dizajna in poslovni jezik.

ZGODAJ OPREDELITE PRIČAKOVANJA IN VAŠ NADREJENI NAJ BO DEL SKUPINE

Kotschka je povedala, da je sprejela položaj podpredsednice šele, ko je direktor tretjič prišel do nje. Najbolj pomembno ji je bilo vedeti, kakšna je vizija dizajna za družbo P&G? Direktor je povedal, da je dizajn eden od petih temeljev, ki ga želi zapustiti družbi. To se ji je zdelo dovolj pomembno, da je položaj sprejela.

Kotschka je preštudirala kako se je nizozemski gigant Philips pretransformiral iz proizvodne družbe v uporabnikom usmerjeno dizajn družbo zato je vedela, da mora začeti tam, kjer že obstaja interes za dizajn razmišljanje. Vedela je tudi, da je Philips za to transformacijo rabil 10 let.

Z direktorjem sta dosegla dogovor, da ima za to da P&G vstavi dizajn v DNK družbe, pet let. Kotschki se je zdelo pozitivno obojestransko zavedanje, da tega ni moč narediti čez noč. Narejen je bil načrt kaj je možno narediti v teh dogovorjenih petih letih in to pomembno uvodno soglasje je po prepričanju Claudie Kotschke prineslo dividende pozneje.

ZAGOTOVITE SI POMOČ, KER JO BOSTE RABILI

Kotschka je prekinila z dolgoletno tradicijo rekrutiranja kadrov v P&G-ju neposredno po zaključeni fakulteti. Zatrdila je, da nekdo, ki hoče dizajn obvladovati, rabi vsaj deset, če ne petnajst let.

Hkrati je postavila svojo sanjsko svetovalno ekipo. Po eni strani IDEO, svetovalce za dizajn in inovativnost ter po drugi stran trio dekanov: Roger L. Martin, Patrick Whitney in David M. Kelley.

CLAUDIA KOTCHKA O INOVATIVNOSTI V P&G-JU

(Institute of Design Strategy Conference, v maju 2008, video: 47:14 minut)

Claudia Kotchka on innovation at P&G, Institute of Design Strategy Conference, May 2008 from IIT Institute of Design on Vimeo.

PRIČAKUJTE OVIRE NA POTI

Kotschka pravi, da je bilo vse v P&G-ju dizajnirano proti dizajnerjem. Kako naj potem ustvarjajo vrednost? Zato je bilo treba vse spremeniti, zato da so interni sistemi delali za dizajn in dizajnerje. Vse, od procesa zaposlovanja kadrov, interjerja prostorov do načina izvedba tržnih raziskav.

NE POSKUŠAJTE PREPRIČEVATI Z GOVORJENJEM. PRIKAŽITE UČINEK.

Kotschka je ugotovila, da o pomenu dizajna in njegovih učinkih ni smiselno razlagati temveč je treba dizajn in učinke dizajna izkusiti. Primer so bile fokus skupine, ki so bile dolga leta, že tradicionalno ena pomembnejših prednosti družbe P&G. A dizanerjem to ni prav veliko pomagalo. Ker so morali iti globlje v razumevanju in opazovanju uporabnikov.

Tako je Kotschka pošiljala izkušene direktorje na teren z dizajnerji, da so iz prve izkusili kako dizajnerji opazujejo, se sprašujejo, sondirajo skrite dimenzije uporabniške izkušnje. Vedeti morate, da ima vsak projekt svoje skrite dimenzije. Tudi tako preprosti, kot je izgradnja stolpa iz palčk testenin.

Zato je Kotschka zatrdila, da je večinoma kar so počeli bilo vezano na: prikažite učinek, prikažite učinek in še enkrat prikažite učinek.

Vir
Roger L. Martin. 2009. The Design of Business: Why Design Thinking is the Next Competitive Advantage.
 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za zapis: Zakaj znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa (ali poslovnega modela) kot direktorji?

Zakaj znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa (ali poslovnega modela) kot direktorji?
Kako je možno, da znajo otroci, ki so ravnokar končali vrtec zgraditi večji stolp kot študenti poslovnih šol? V igri je vse možno. Zelo popularna igra »spaghetti challenge« pokaže na vrednost in pomen prototipov, ki so ključna komponenta dizajn razmišljanja.

 
 
 

Ikona za zapis Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov?

Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov?
Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov? Vaja za ogrevanje pred dejanskim oblikovanjem poslovnih modelov je uspešnica med vodilnimi menedžerji, vlagatelji in podjetniki.

 
 
 

Ikona za zapis Kako naj dizajn postane način življenja v vaši organizaciji?

Kako naj dizajn postane način življenja v vaši organizaciji?
Dizajn v organizacijah je možno upravljati izrazito formalno ali izrazito razvojno. Infuzija dizajna v organizacijo je način za najbolj razvojno upravljanje ali menedžiranje dizajna v organizacijah.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s