Home

Domov > Problemi: Marko Savić

Dobili ste nalogo pripraviti strategijo vaše organizacije. Če si čisto pošteno priznate, ste to vlogo dobili zato, ker je nihče drug ni želel prevzeti. Vi ste dovolj mladi ali dovolj zagnani, da ste vlogo sprejeli. Spisali ste dokument. Ga predstavili upravi. In tam je obležal, v predalu verjetno. Tega je že pet let.

Kako bi vam znal Kanvas poslovnih modelov pomagati pri oblikovanju nove strategije vaše organizacije? Ste pač hierarhična organizacija, kjer so komunikacijski tokovi točno določeni, kdo sme s kom in kaj.

OBLIKOVANJE NOTRANJIH POSLOVNIH MODELOV

Najprej morate ugotoviti kakšne vloge posamezni oddelki opravljajo? Za kakšno delo so zadolženi? Že, če boste to izvedeli, še posebej v tradicionalnih organizacijah, je to zelo veliko.

Poskusite organizirati interno delavnico in skupaj s sodelavci oblikujte obstoječe poslovne modele posameznih oddelkov. Kanvas poslovnih modelov vam bo pri tem v odločilno pomoč. Tudi igre kot so Nora krava, Zgradite stolp in podobno prav tako, za večjo zavzetost v skupinskem sodelovanju. Če boste uspeli priti do soglasja znotraj posameznih oddelkov o njihovih poslovnih modelih, je to za vas najboljši možen vir podatkov za oblikovanje vaše nove strategije.

Ne poskušajte kombinirati in izbrati malo vsakega poslovnega modela za vašo novo strategijo.

OBLIKOVANJE PORTFELJA POSLOVNIH MODELOV

Spoznajte razlike med posameznimi poslovni modeli. Ali imajo vaši oddelki enake poslovne modele? Jih je možno kombinirati? Recimo, da ste banka. Po eni strani upravljate premoženje premožnih posameznikom in po drugi strani posojate denar drugim bankam. Verjetno boste zelo težko kombinirali oba poslovna modela kaj šele, da bi jemali dele enega poslovnega modela in jih integrirali v drugega.

KANVAS POSLOVNIH MODELOV: DVA POSLOVNA MODELA NA PRIMERU BANČNE INDUSTRIJE
Prikaz poslovnega modela banke na Kanvasu poslovnih modelov za osebno bančništvo in kot servis drugim bankam

PRIKAZ DVEH RAZLIČNIH POSLOVNIH MODELOV BANKE. STRATEŠKO ODLOČITEV ODLOČITEV ALI MODELA INTEGRIRATI, RAZVIJATI AVTONOMNO ALI LOČENO NAJ SPREJME UPRAVA.

Prva ponudba vrednosti je upravljanje premoženja po meri. In druga ponudba vrednosti je upravljanje številnih transakcij. Kupci prvega modela so premožni posamezniki in družine, kupci drugega modela so druge banke. Distribucijske poti prvega modela so osebne mreže in osebni stiki. Distribucijska pot drugega modela je platforma za transakcije. Viri prihodkov prvega modela so upravljavske in svetovalske provizije. Viri prihodkov drugega modela so provizije iz transakcij. Odnosi s kupci pri prvem modelu pretežno osebni, pri drugem precej avtomatizirani in sicer temeljijo na upravljanju ključnih kupcev. Že, če boste sodelavce enega in drugega modela medsebojno seznanili z značilnostmi, je to zelo veliko. Izboljšave iščite znotraj posameznih poslovnih modelov. Vsak model naj preizkuša novosti znotraj njihovega poslovnega modela v obliki prototipov. Če bo kateri izmed prototipov uspešen to uporabite kot možnost za izboljšave v vaši strategiji.

Izboljšane poslovne modele posameznih oddelkov predstavite v obliki portfelja znotraj vaše strategije z novimi prototipi poslovnih modelov, ki ste jih uspeli uspešno preizkusiti.

SPREJETJE POSLOVNEGA MODELA JE STRATEŠKA ODLOČITEV

Končno kako priti do poslovnega modela ali v katero smer oblikovati vaš portfelj poslovnih modelov je strateška odločitev, ki jo mora sprejeti ali še bolje preizkusiti vodstvo vaše organizacije. Vi imate že s pripravljenimi možnimi scenariji na Kanvasu poslovnih modelov najboljši možen vir podatkov za spremembo in uvajanje vaše nove strategije.

Največja vrednost, ki ste jo dosegli z uporabo Kanvasa poslovnih modelov ob pripravi nove strategije, je jezik. Da, jezik. Skupen jezik poslovnih modelov. Kanvas poslovnih modelov omogoča predstavitev zgodbe poslovnega modela na eni strani. Razumljivo vsem ne glede na oddelke, poklice ali funkcije v vaši organizaciji.

Tudi ni vnaprej smiselno predvidevati katere odločitve so smiselne. Ali poslovne modele še naprej upravljati integrirano? Ali razviti večjo avtonomijo za ključne strateške poslovne modele? Ali celo ločiti poslovne modele v samostojne organizacije? Vsaka organizacija ima lastno ekonomiko, svojo kulturo in konkurenčno okolje, ki ga mora znati obrniti v svoj prid.

Viri
Paul Hobcraft. 2011. Multiple Use of the Business Model Canvas
Tim Kastelle. 2012. Business Model Analysis & the Link to Strategy
Alexnader Osterwalder. 2010. Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers.

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Kako reševati problem čakalnih vrst?
Z dizajn razmišljanjem se imate možnost lotiti ne le najbolj kompleksnih globalnih problemov, od nepismenosti odraslih do globalnega segrevanja, temveč tudi čisto neposrednih problemov v vašem lokalnem okolju. Kako bi razrešili problem čakalnih vrst v vašem zdravstvenem domu.

 
 
 

Ikona za zapis Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu?

Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu?
Kaj je tisto kar ljudje v tretjem svetu resnično rabijo? Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu? Tata si je zastavila prava vprašanja in razrešila problem transporta z uspešnim razvojem prvega res nizko-cenovnega avtomobila na svetu.

 
 

Ikona za zapis  Kako rešiti problem hlajenja za večino prebivalstva?

Kako rešiti problem hlajenja za večino prebivalstva?
S pravimi vprašanji je možno priti do izjemnih inovativnih dosežkov. S pomočjo opazovanja in so-oblikovanja so v indijski korporaciji Godrej nakazali pot do inkluzivne rasti. Nizko-cenovni hladilnik je na koncu le pozitivni stranski učinek.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s