Home

Domov > Prodorne družbe: Marko Savić

KAKO OPREDELITI ORGANIZACIJO KOT PRODORNO?

Umar Haque deli organizacije na tradicionalne in prodorne. Če bi organizacije iz primerljivih industrij razdelili na tradicionalne in prodorne. Katerim organizacijam bi bilo možno pripisati, da so prodorne? In katerim, da so tradicionalne?

Tradicionalne organizacije so tiste organizacije, ki se borijo za šibke vrednosti. Za vrednosti, ki jih je izrazito težko obdržati. Prodorne organizacije so tiste organizacije, ki dosegajo debele vrednosti. In imajo vse potenciale te vrednosti obdržati tudi v trajnostni prihodnosti.

Kje dosegajo prednosti prodorne organizacije? Prodorne organizacije dosegajo prednosti v manjših izgubah. Tradicionalne organizacije iščejo stroškovne prednosti. Prodorne organizacije temeljijo na odzivnosti, tradicionalne močno vlagajo v blagovne znamke. Prodorne organizacije so odporne. Tradicionalne stremijo k dominanci na trgu. Prodorne organizacije so kreativne. Tradicionalne zaklepajo kupce. Prodorne organizacije delajo razliko. Tradicionalne iščejo razlik-ovalnost. Teh pet konceptov povezuje konstruktivna strategija.

SHEMA: ŠEST TEMELJEV PRODORNIH ORGANIZACIJ
Shema in ilustracije šestih temeljev prodornih organicacij

POVZETO PO U. HAQUE. ILUSTRACIJE: PUCHO

Konstruktivna strategija definira kako neka organizacija preseže izključno konkurenčnost, tako da postane radikalno bolj uporabna za ljudi, skupnosti in prihodnje generacije kot njeni tekmeci. Ni je organizacije, ki bi bila zmožna uporabljati vseh šest konceptov. Že, če v vaši organizacije kakšnega od temeljev vzamete za svojega, je to zelo veliko. Kaj je torej skupnega prodornih organizacijam? To, da analize kažejo, da bodo te organizacije dosegale debele vrednosti tudi v trajnostni prihodnosti (torej tudi čez npr. deset let). Bo vaša organizacija med njimi?

IMA VAŠA ORGANIZACIJA VSAJ MOJSTRSKI POSLOVNI MODEL?

Prodorne organizacije so organizacije, ki ustrezno usklajujejo tako intuitivno kot racionalno stran Kanvasa poslovnih modelov v celovito zgodbo. Če znate v vaši organizaciji oblikovati nove poslovne, medtem ko so vaši obstoječi poslovnih modeli uspešno v teku, ste nepremagljiva prodorna organizacija.

Kaj pomeni celovita zgodba poslovnega modela? Predvsem, da imate »fit« med vrednostjo, ki jo ponujate in segmenti uporabnikov vaše storitve ali izdelka.

Kaj pomeni, da znate oblikovati nove poslovne modele, medtem ko so novi poslovni uspešno v teku? Je sicer zelo lepo in smiselno, če veste oblikovati nove poslovne modele za nizko-cenovne blagovne znamke v vaši industriji, npr. v trgovini ali v mobilni telefoniji. A to še ne pomeni, da ste zaradi tega nepremagljiva organizacija. Če znate oblikovati nove poslovne modele z razreševanjem problemov, ki niso del vaše obstoječe dejavnosti oz. industrije ste izrazito inovativna, nepremagljiva prodorna organizacija.

Primer? Tata se je vprašala, kaj je resnično tisto kar novi kupci v tretjem svetu rabijo. Kaj je vrednost? Kako razrešiti problem transporta v tretjem svetu? Česa vse novi kupci avtomobilov v tretjem svetu ne rabijo? Zato so radikalno znižali ponudbo vrednosti. In tako dosegli radikalno nizko ceno. Avto se po novem v prodajo ponuja tudi v Sloveniji. Drugo je pravzaprav že zgodovina.

ZAKAJ ORGANIZACIJA POČNE TO KAR POČNE?

Zakaj vaša organizacija obstaja? Bodisi, da ste banka. Bodisi trgovina. Bodisi oblikovalski studio. Kaj bi se zgodilo v tem svetu, če vaše organizacije ne bi bilo?

Če znate opredeliti svoj zakaj, boste potem tudi svoj kako in kaj počnete še toliko lažje. Vodenje je tu seveda ključnega pomena. In Kako veliki vodje vzpodbujajo delovanje vam znati biti pri tem v veliko pomoč.

Vir
Umair Haque. 2011. The New Capitalist Manifesto: Building a Disruptively Better Business.

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za zapis Kako vemo, da je Wikipedia prestala preizkus časa?

Kako vemo, da je Wikipedia prestala preizkus časa?
Ali je kdo pričakoval pred več kot desetimi leti, da bo poslovni model Wikipedije prestal preizkus časa? Verjetno s klasičnim ekonomskim razmišljanje le redko kdo. A danes vemo, da so tako poslovni model, motivacijska shema sodelujočih in so-delovanje vseh vpletenih več kot preživeli preizkus časa.

 
 
 

Ikona za zapis Kako veliki vodje vzpodbujajo delovanje?

Kako veliki vodje vzpodbujajo delovanje?
Vsi veliki vodje komunicirajo najprej Zakaj, potem Kako in šele potem Kaj. Simon Sinek je ta vzorec poimenoval Zlati krog. In zakaj vi vstanete vsako jutro?

 

Ikona za zapis Sedem vzorcev delovanja vodij

Sedem vzorcev delovanja vodij
V 25-letni raziskavi je bilo ugotovljeno sedem profilov vodenja. Le profili, ki so jih poimenovali individualisti, strategi in alkemisti so zmožni zagotavljati inovativno preobrazbo organizacij.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s