Home

Domov > Vodenje: Marko Savić

Bilo bi neumno misliti, da dobri stari inteligenčni količnik in tehnične sposobnosti niso pomembne komponente vodenja a ugotovitve kažejo, da brez emocionalne inteligence ne inteligenčni količnik ne tehnične sposobnosti ne pomenijo veliko. Emocionalno inteligenco preprosto mora imeti vsaka vodja.

SHEMA: KOLIČNIK POMEMBNOSTI ZA IZJEMNO UČINKOVITOST VODIJ
Shema, ki prikazuje Količnik pomembnosti za izjemno ucinkovitost vodij

RAZISKAVE SO POKAZALE, DA JE EMOCIONALNA INTELIGENCA DVAKRAT TOLIKO POMEMBNA KOT SO TEHNIČNE IN KOGNITIVNE SPOSOBNOSTI IN S HIERARHIJO NJENA POMEMBNOST NARAŠČA. VIR: GOLEMAN.

OSEBNE ZMOGLJIVOSTI

Te zmogljivosti je možno razdeliti v tri kategorije:

  • tehnične sposobnosti;
  • kognitivne sposobnosti; in
  • emocionalna inteligenca.

Med prve, tehnične sposobnosti štejemo sposobnosti kot so računovodstvo in poslovno načrtovanje. Med kognitivne sposobnosti prištevamo analitično sklepanje. Tretja veščina, emocionalna inteligenca vključuje zmožnosti so-delovanja z drugimi in učinkovitost v vodenju sprememb.

Ko je Goleman analiziral podatke modelov kompetenc v 188-ih, pretežno večjih gospodarskih družbah je pridobil dramatične izsledke. Izračun količnika pomembnosti izjemne učinkovitosti vodij med tehničnimi sposobnostmi, inteligenčnim količnikom in emocionalno inteligenco pokaže, da je zadnja dvakrat tako pomembna za dela na vseh nivojih. In njena pomembnost narašča, namreč tem višjem nivoju tem bolj je pomembna. Na najvišjih nivojih družb imajo tehnične in kognitivne sposobnosti le še zanemarljiv pomen.

Če so tako pomembne, kaj so torej veščine emocionalne inteligence?

EMOCIONALNA INTELIGENCA

Samozavedanje. Samoregulacija. Motivacija. Empatija. In družabne spretnosti.

Prve tri, samozavedanje, samoregulacija in motivacija so veščine upravljanja sebe. Samozavedanje pomeni, da poznate lastne prednosti in slabosti, da veste kaj vas žene naprej, da poznate lastne vrednote in veste kako vplivate na druge. Samoregulacija pomeni, da znate nadzorovati težavne impulze in razpoloženja. In primarni znak motivacije se kaže v strasti za delom samim kot takim.

Empatija in družabne spretnosti sta veščini upravljanja odnosov z drugimi. V poslovnem svetu je empatija običajno zelo redko hvaljena kaj šele nagrajevana. Razumeti jo je treba kot premišljeno upoštevanje občutkov sodelavcev ob hkratnem zavedanju, da je treba sprejemati inteligentne odločitve v sodelovanju. Empatija postaja izrazito pomembna veščina zaradi:

  • povečanja del v skupinah, so-delovanja;
  • še vedno nezadržne rasti globalizacije in s tem povezanih med-kulturnih dialogov; in
  • povečane potrebe, da se zadrži nadarjene sodelavce, še posebej to velja v današnji informacijski ekonomiji, ko je bistvena vrednost organizacij v znanju.

V družabne spretnosti ne štejemo le prijaznosti (čeprav se le-ta z družabnimi spretnostmi seveda ne izključuje) temveč predvsem prijaznost z namenom. V smislu kako premakniti sodelavce k doseganju soglasja o novi strategiji ali navdušenju za novo storitev.

Če ima emocionalna inteligenca tako pomembno vlogo, je naslednje vprašanje ali imajo vodje emocionalno inteligenco prirojeno ali se jo je možno priučiti?

ALI SE JE EMOCIONALNE INTELIGENCE MOŽNO PRIUČITI?

Debata, ki cilja predvsem na to ali so vodje rojene ali se naredijo? Odgovor je oboje. Raziskave nedvoumno kažejo, da obstaja genetska komponenta emocionalne inteligence. A hkrati je zelo jasno tudi, da se je možno emocionalne inteligence priučiti.

Še nihče ni nikoli ničesar dosegel brez navdušenja in zavzetosti, je smiseln povzetek zakaj je danes zelo smiselno za vse, ki kakorkoli sodelujete v skupinah dovolj pozornosti nameniti razvoju lastne emocionalne inteligence.

Podrobnosti boste našli v (plačljiva registracija)
Daniel Goldman. 1996. What makes a leader.

Enhanced by Zemanta

 
trening inovativnost poslovnih modelov

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za zapis Kako uspešno menedžirati samega sebe?

Kako uspešno menedžirati samega sebe?
Za uspešno menedžiranje samega sebe je dobro vedeti ali ste poslušalec ali bralec? Kako se učite? In ali dobro so-del-lujete z ljudmi ali ste individualist/tka? Še bolje je vse to vedeti tudi za vaše nadrejene.

 
 

Ikona za zapis Kako veliki vodje vzpodbujajo delovanje?

Kako veliki vodje vzpodbujajo delovanje?
Vsi veliki vodje komunicirajo najprej Zakaj, potem Kako in šele potem Kaj. Simon Sinek je ta vzorec poimenoval Zlati krog. In zakaj vi vstanete vsako jutro?

 

Ikona za zapis Sedem vzorcev delovanja vodij

Sedem vzorcev delovanja vodij
V 25-letni raziskavi je bilo ugotovljeno sedem profilov vodenja. Le profili, ki so jih poimenovali individualisti, strategi in alkemisti so zmožni zagotavljati inovativno preobrazbo organizacij.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s