Home

Domov > Problemi: Marko Savić

Ključno za vsako idejo, storitev ali izdelek je vrednost, ki jo ponujate. Ali to kar ponujate predstavlja dovolj vrednosti? Najprej za vaše uporabnike in potem za vas. Še posebej je to pomembno, ko razvijate vaše nove ideje. Takrat boste skoraj zagotovo morali tudi pivotirati okoli vašega poslovnega modela, zato da boste ugotovili ali vaša vrednost sploh razrešuje problem, ki ga naslavljate in ali imate za to sploh uporabnike.

A kaj v primeru, da ste že obstoječa dejavnost? Ki že ponuja izdelke ali storitve. In s tem vrednosti za vaše obstoječe in nove uporabnike. Kaj v tem primeru? Hkrati tudi veste, da obstaja »fit« med vašo ponudbo vrednosti in vašimi uporabniki! Je pametno, da ste brezskrbni? Poglejmo. Predstavljajte si štiri stopnice.

NULTA STOPNICA

Organizacije, ki lastne vrednosti ponujajo v skladu s pričakovanji uporabnikov so pravzaprav šele na t.i. nulti točki. Na nulti točki so te organizacije zato, ker se ozirajo izključno na vrednosti, ki jih ponujajo namesto tudi na poslovne modele za doseganje vrednosti. Te organizacijo imajo dobro podlago a nobenega zagotovila za lastno uspešnost tudi v trajnostni prihodnosti. Predstavljajte si lokalno pekarno in slaščičarno na Bledu, ki peče kruh, izvrstna peciva in torte za lokalno prebivalstvo. Uporabniki, torej lokalno prebivalstvo so zadovoljni, vrednost se ukvarja torej tako zanje kot tudi za pekarno. Kot rečeno in dokazujejo številni primeri v Sloveniji, to že precej časa samo po sebi ne zadostujejo več.

SHEME: ORGANIZACIJE Z VIDIKA RAZVOJA POSLOVNIH MODELOV
Shema, ki prikazuje doseganje vrednosti prek poslovnih modelov

ILUSTRACIJE: PUCHO

ZAČETNA, PRVA STOPNICA

Na prvi stopnici so t.i. Začetniki. Gre za organizacije, ki vedo, da rabijo tako ponudbo vrednosti kot tudi ustrezen spremljajoč poslovni model. Na Kanvasu poslovnih modelov (video, 2:20 minut) take organizacije le ustrezno razrešijo vsak posamezen gradnik.

Naša pekarna na Bledu je ugotovila, da iz te moke ne bo kruha zato se je preusmerila le na kremšnite in druga peciva. Ustrezno so zgradili poslovnih model iz vseh devetih gradnikov. Kaj je naredila zdaj že tovarna slaščic:

  • razvila je distribucijo za celo državo, še posebej za večje trgovske verige;
  • registrirala blagovno znamko Blejska rezina in ponudili kremšnite, peciva in druge sladkosti v prodajo tudi vsem večjim trgovskim verigam v državi;
  • eden od šoferjev je celo razvil poseben cenen sistem hlajenja za kremšnite, ki temelji na t.i. peltierjevem principu, medtem ko jih dostavljajo po državi.

Tudi tak pristop še ne zagotavlja trajnostne uspešnosti vaše organizacije. Ker to velja tudi za naš primer tovarne slaščic si bomo pogledali še Mojstre na drugi stopnici.

DRUGA STOPNICA

Mojstri na drugi stopnici so organizacije, ki se zavedajo, da rabijo tako vrednosti kot hkrati tudi poslovne modele za doseganje vrednosti. Ustrezno usklajujejo racionalno in intuitivno stran Kanvasa poslovnih modelov v celovito zgodbo.

V naši tovarni sladic so ugotovili, da v modernih časih uporabniki strogo pazijo na lastno prehrano. Hkrati je sodelovanje s trgovskimi verigami pod stalnim pritiskom nižanja cen ne glede na kakovost. V tovarni so zato v dobro uporabnikov radikalno spremenili način proizvodnje sladic in dosegli z uporabo naravnih sladil pridelanih po načelih pravične trgovine še vedno okusne a hkrati dietne in zdrave izdelke. Kot prototip so postavili mrežo zdravih slaščičarn pod zaščitenim imenom Zvezdne steze. Model so uspešno in lokalnim navadam prilagojeno prenesli v celotno Evropsko unijo.

Na tretji stopnici si bomo pogledali še t.i. nepremagljive organizacije.

TRETJA STOPNICA

Nepremagljive organizacije oblikujejo nove poslovne modele, medtem ko so njihovi obstoječi poslovni modeli uspešno v teku. Upravljajo portfelje poslovnih modelov. Kaj to pomeni za našo tovarno sladic alias mrežo slaščičarn in kavarn Zvezdne steze?

Inovacija, ki so jo naredili še, ko so bili na začetku razvoja organizacije iz nuje po cenenem prevoznem in hkrati hladilnem sredstvu so po naključnem obisku Indije prenesli na to področje. Ker so ugotovili, da je v Indiji hlajenje za večino prebivalstva še posebej nepremostljiv problem. Kaj so naredili:

  • v Indiji so ustanovili novo, lokalno podjetje;
  • razvili so prvi nizko-cenovni hladilnik ali bolje rečeno hladilno torbo na svetu in ga po metodi crowd-sourcing poimenovali in registrirali kot Koolcha;
  • povezali so se s Pošto Indije za poseben sistem distribucije saj prek klasičnih trgovskih centrov večina prebivalstva v Indiji še ni dosegljiva.

Z nizkocevnovnim hladilnikom nekoč lokalna pekarna zdaj prodira iz Indije na razvite trge, tudi na trg Združenih držav Amerike. Nepremagljiva organizacija je postala nekoč lokalna blejska pekarna zaradi zavedanja, da se ključ do trajnostne uspešnosti vsake organizacije skriva v oblikovanju novih poslovnih modelov.

Imena znamk so izmišljena. Vsaka povezava z realnostjo je naključna.

Vir
Alexander Osterwalder. 2012. Drop your training wheels: competing on business models.

Več o doseganju vrednosti in poslovnih modelih boste izvedeli tudi na treningih inovativnosti v poslovnih modelih.

 
trening inovativnost poslovnih modelov
 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Kako reševati problem čakalnih vrst?
Z dizajn razmišljanjem se imate možnost lotiti ne le najbolj kompleksnih globalnih problemov, od nepismenosti odraslih do globalnega segrevanja, temveč tudi čisto neposrednih problemov v vašem lokalnem okolju. Kako bi razrešili problem čakalnih vrst v vašem zdravstvenem domu.

 
 
 

Ikona za zapis Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu?

Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu?
Kaj je tisto kar ljudje v tretjem svetu resnično rabijo? Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu? Tata si je zastavila prava vprašanja in razrešila problem transporta z uspešnim razvojem prvega res nizko-cenovnega avtomobila na svetu.

 
 

Ikona za zapis  Kako rešiti problem hlajenja za večino prebivalstva?

Kako rešiti problem hlajenja za večino prebivalstva?
S pravimi vprašanji je možno priti do izjemnih inovativnih dosežkov. S pomočjo opazovanja in so-oblikovanja so v indijski korporaciji Godrej nakazali pot do inkluzivne rasti. Nizko-cenovni hladilnik je na koncu le pozitivni stranski učinek.

One thought on “Vrednosti kot take, ki jih ponujate v vaši organizaciji same po sebi ne zadostujejo več

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s