Home

Domov > Zgodovina: Marko Savić

David Kelley je ustanovitelj agencije IDEO in d.šole na Stanfordu. Pravi, da je imel srečo že v otroštvu. Da je še kot otrok prebarval čisto novo kolo par dni zatem, ko ga je je dobil kot božično darilo. Vedno je rad razstavljal stvari. In starši so to tolerirali. Omenil je, da si želi, da bi imelo več otrok tako srečo.

Kaj ga je spodbudilo k ustanovitve agencije IDEO? V Silicijevi dolini je bilo že takrat (leta 1991) precej dobrih podjetij za katere je vedel, da bodo rabila nekoga, ki je občutljiv tako za dizajn, estetiko, humanost in inženiring. K antropološkemu preučevanju dizajna ga je spodbudil progam na Stanfordu, poimenovan Orodja za iskanje potreb (.pdf dokument, 377 KB). V osnovi poznamo dve taki orodji: opazovanje in intervju.

Kaj ljudje hočejo ali rabijo? Kako razviti empatijo do humanih potreb? Kaj ima pomen v človeških življenjih? Vse to so vprašanje na katera je v svojem delu odgovore iskal David Kelley.

Še posebej je zanimivo, da David Kelley zelo odprto pojasni lasten dizajn proces. Deli ga na štiri korake. Vsekakor to niso trdno zacementirani koraki, temveč jih je možno ustrezno prilagoditi.

NA FOTOGRAFIJI: DAVID KELLEY
Fotografija David Kelleya, ustanovitelja IDEO agenicije

FOTO: IDEO

PRVI KORAK: RAZUMEVANJE

Najenostavnejši način za razumevanje nekega problema je povezati se s poznavalci. Če boste oblikovali novo medicinsko napravo, se morate resnično poglobiti. Razumeti. Poznavalci vam bodo povedali precej več kot boste pravzaprav rabili.

DRUGI KORAK: OPAZOVANJE

Postopajte naokoli in opazujte. Kako ljudje točijo gorivo. Če je to povezano z vašim problemom. Preboj se pogosto zgodi že, če ste na licu mesta. Če trčite na koga, ki je v paniki, spušča grimase na obrazu, je to morebiti idealna priložnost za inovacijo. Človek ima problem in vi priložnost, da ta problem rešite. Smisel drugega koraka je razviti empatijo do uporabnika ali uporabnikov. Poznavalci tu niso najbolj koristni, ker le stežka vidijo vrednost s čisto otroške perspektive. In uporabniki običajno naredijo nekaj drugega kot povedo.

TRETJI KORAK: VIZUALIZACIJE

Tu že veste kaj je problem. Poznate uporabnika, imate že precej velikih idej kako razrešiti opazovani problem. Vizualizirate možne rešitve. Ustvarili ste si vaše lastno mnenje. Na primer: Mislim, da je problem pri prijavi v bolnišnico to, da je preprosto odveč. Na tej točki začnete graditi sisteme. Gradite dejanske, fizične stvari iz kartona, prototipe. Ali hitro in enostavno posnamete video. Oblikujete prihodnost kot jo vi vidite.

ČETRTI KORAK: ITERACIJE

Četrti korak so iteracije. Vaše prototipe pokažete uporabnikom. Neverjetno je, koliko izboljšav je možno tako dobiti. Ti prototipi so izrazito cenenega značaja zato imate veliko korist od vsakega uporabnika, ki mu pokažete bodisi prototip, bodisi video ali le scenarij prihodnosti kot ste si jo zamislili. Celoten cikel —Razumevanje—Opazovanje—Vizualizacije—Iteracije— je seveda možno in smiselno ponoviti odvisno od omejitev s katerimi ste soočeni.

HITRI VIRTUALNI TEČAJ DIZAJN RAZMIŠLJANJA

(video, 1:20:05)

http://www.youtube.com/watch?v=-FzFk3E5nxM

Dizajn razmišljanje je vedno bolj zasidrano tudi izobraževalnem sistemu. Na ta način je potem tudi možno spreminjati družbene sisteme na boljše.

Povzeto po
Avi Solomon. 2012. Design Thinking for Social Good: An Interview with David Kelley

Enhanced by Zemanta

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona  za zapis Kako se je dizajn razvil v oblikovalca novih poslovnih modelov?

Kako se je dizajn razvil v oblikovalca novih poslovnih modelov?
Dizajn se je skozi pet zgodovinskih obdobij razvil v oblikovalca novih poslovnih modelov. Iz dizajna kot procesa, v dizajn kot vodenje do t.i. »Design Thinking-a«. Ali dizajn razmišljanja.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

w

Connecting to %s