Home

Domov > So-delovanje: Marko Savić

Kanvas poslovnih modelov je pripomoček za oblikovanje poslovnih modelov. Nastal je kot del doktorske študije Alexander Osterwalder-ja.

Zakaj je postal Kanvas poslovnih modelov tako izredno popularen v vseh delih sveta? Zgodba gre tako. Med pisanjem ali bolje delanjem doktorata je Alexander Osterwalder pisal tudi blog. Ki je bil že takrat precej obiskan. Doktorat je zaključil z naslovom Business Model Ontology (.pdf datoteka, 3,2 MB). S koncem doktorata je tudi nekoliko zapustil blog. Posvetil se je izvajanju delavnic na temo poslovnih modelov in na eni izmed teh je bil izzvan, da naj pripravi tudi priročnik za oblikovanje novih poslovnih modelov. In ga je.

Knjiga Business Model Generation je prava uspešnica. Kje so razlogi? V izvrstnem dizajnu? V privlačni vsebini? V prosti dostopnosti Kanvasa poslovnih modelov, kot ključnega dela knjige? Ne. V poslovnem modelu! Po vrženi rokavici Osterwalderju naj napiše priročnik, je njegov mentor Yves Pigneur postavil tezo, da mora, če hoče dokazati svojo tezo o nujnosti inovativnih poslovnih modelov tudi svojo knjigo izdati kot poslovni model. In jo je.

Obudil je svoj blog. Obvestil je uporabnike, da bo čez šest mesecev pričel s pisanjem knjige. Pozval je uporabnike, da prispevajo k izdaji knjige. In tako postanejo so-avtorji knjige, z možnostjo soustvarjanja vsebine. Za cilj si je postavil zbrati 250.000 €, ker je ocenil, da rabi tolikšen proračun za izdajo knjige, ki ne bo samo tekstovna poslovna knjiga temveč zdizajnirana kot se šika. Na začetku je bila cena sodelovanja 24 ameriških dolarjev, zadnji teden zbiranja sredstev je bila cena že 250 dolarjev. Seveda mu je uspelo zbrati zastavljena sredstva. In potem.. Ja, verjetno od tu naprej, ni več umetnost.

Shema prostorov so-delovanja (»coworking«) v svetu

1800 PROSTOROV SO-DELOVANJA (»COWORKING«) V SVETU, AVGUSTA 2012. VIR: DESKMAG.COM

Imel je proračun, javili so se mu tako vodja projekta kot oblikovalec. Oba je potrdil k sodelovanju. In imel je celo četico sprotnih ocenjevalcev vsebine. Moralo je ratati nekaj posebnega. Kajti v so-delovanju je moč. Ne glede na trg poslovnih knjig, ki je zasičen in v upadanju, je Business Model Generation danes uspešnica, izdana v ponatisih po klasični poti v več kot 300.000 izvodih.

Povezave:

Globalno in zelo aktivno Twiter skupnost oblikovanja novih poslovnih modelov najdete pod lojtro:
#bmgen

Enhanced by Zemanta

 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za zapis: Zakaj znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa (ali poslovnega modela) kot direktorji?

Zakaj znajo biti otroci boljši v izgradnji stolpa (ali poslovnega modela) kot direktorji?
Kako je možno, da znajo otroci, ki so ravnokar končali vrtec zgraditi večji stolp kot študenti poslovnih šol? V igri je vse možno. Zelo popularna igra »spaghetti challenge« pokaže na vrednost in pomen prototipov, ki so ključna komponenta dizajn razmišljanja.

 
 
 

Ikona za zapis Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov?

Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov?
Kaj ima Nora krava za opraviti z oblikovanjem novih poslovnih modelov? Vaja za ogrevanje pred dejanskim oblikovanjem poslovnih modelov je uspešnica med vodilnimi menedžerji, vlagatelji in podjetniki.

 
 
 

Ikona za zapis Kako je P&G postal dizajn razmišljujoča organizacija

Kako je P&G postal dizajn razmišljujoča organizacija
Kako vpeljati dizajn v DNK neke organizacije? Je sploh možno organizacije transformirati z dizajn razmišljanjem? Izjemen primer P&G dokazuje, da je to možno tudi v organizacijah ogromnih razsežnosti.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s