Home

Domov > Inovativnost: Marko Savić

Pivotiranje kot izraz je verjetno prvi poslal v širši svet Eric Ries, avtor uspešnice The Lean Startup in tudi sam tako podjetnik kot vpliven bloger o izkušnjah novih podjetnikov.

Kaj sploh pomeni pivotiranje? Vsi, ki ste bili kdaj v košarkarski ekipi veste. Centri so morali to košarkarsko tehniko obračanja okoli stojne noge v raketi pod košarkarskim obročem izpiliti do podrobnosti. Eden uspešnejših centrov, ki je pivotiranje zaključeval z metom na koš, ki bi ga znali v prostem prevodu imenovati kot horuk, je bil Kareem Abdul-Jabar.

A vrnimo se k poslu. Tudi, če ste medicinska sestra v zdravstvenem domu je morebiti pivotiranje okoli poslovnega modela za vas smiselna pot. Najbolj znani so glede pivotiranja novi podjetniki. Ugotovljeno je bilo, npr. v enem bolj znanih podjetniških inkubatorjev, Y Combinator, da se še nobena prvotno zastavljena podjetniška ideja ni uresničila. In to velja tako za Twitter kot za Pinterest in za številna druga podjetja in organizacije. Zato v Y Combinator po novem v sprejemanju podjetnikov sploh ne ocenjujejo več idej temveč voljo do dela.

Pivotiranje kot tako znotraj poslovnih modelov je Alexander Osterwalder podrobno razdelal. In zelo nazorno tudi vizualno prikazal. Podrobnosti in razlago pričakujte v naslednjem zapisu na to temo. Za zdaj le slikovni prikaz v grobem spodaj.

KANVAS PONUDBE VREDNOSTI: PIVOTIRANJE POSLOVNEGA MODELA
Shema za pivotiranje poslovnega modela

POVZETO PO: ALEXANDER OSTERWALDER-JU

Kje se pivotiranje poslovnega modela začne? V vaši ponudbi vrednosti. Kakšno delo vrednost, ki jo ponujate opravlja za uporabnika? Delo uporabnika, ki ga opravlja vrednost vaše ponudbe povedano z drugimi besedami. Ob tem obstajajo zagotovo bolečine, ki jih doživlja vaš uporabnik. Katere so? In katere so pridobitve vaše vaše ponudbe vrednosti? Na strani organizacije je smiselne najprej pregled produktov in storitev, ki zagotavljajo vašo ponudbo vrednosti. Kateri med njimi lajšajo bolečino vašega uporabnika? In kateri med njimi ustvarjajo pridobitve za uporabnika? Podrobnejša razlaga naslednjič.

Vir:
Alexander Osterwalder. 2012. Achieve Product-Market Fit with our Brand-New Value Proposition Canvas.

Enhanced by Zemanta

 
trening inovativnost poslovnih modelov

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Pivotiranje okoli vašega poslovnega modela
»Fit« med vrednostjo, ki jo ponujate in segmenti uporabnikov vaše nove storitve ali izdelka je morebiti najbolj zahteven del oblikovanja novih poslovnih modelov. Ko veste, da »fit« imate, je vse drugo stvar izvrstne zasnove in izvedbe poslovnega modela.

 
 

Ljudje, posel, tehnologija: Inovativnost in dizajn razmišljanje
Shema, ki pojasni povezanost številnih pojmov. Ključna je osredotočenost na uporabnika ali enostavno človeka. To zagotavlja zaželenost. V povezavi s poslom in tehnologijo pridemo do številnih pozitivnih učinkkov inovativnosti. Povzeto po Billu Moggridge-u.

 
 

Ikona za zapis Strategija modrega ocena in Kanvas poslovnih modelov

Strategija modrega ocena in Kanvas poslovnih modelov
Primer Nintendo Wii kaže, da je možno tudi ob zmanjšanju ali celo ukinitvi vlaganj v raziskave in razvoj doseči inovativne preboje. Skrivnost je v ustvarjanju nove vrednosti za uporabnike. Strategija modrega oceana nam zna biti pri tem v pomoč.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s