Home

Domov > Inovativnost: Marko Savić

Strategija modrega ocena (ang. Blue Ocean Strategy) se sliši zelo učeno. Osnovna ideja je sicer zelo preprosta in logična. Zakaj bi organizacije plavale v rdečem oceanu, če je pa v modrem več kot dovolj prostora.

Kako se povezujeta strategija modrega ocena in Kanvas poslovnih modelov? Zelo učinkovito si je mogoče razvoj Nintendo Wii pogledati z uporabo tako Kanvasa kot Strategije. Štiri korake imamo.

ELIMINIRAJ

Kaj bomo v tem kar ponujamo izločili? To je morebiti celo najtežji korak. Običajno kar boleč. A hkrati pogosto nujen. Nintendo je izločl raziskave in razvoj. Ja, točno to. In vseeno izjemno povečal inovativnost. Kako? Naslednji korak je zmanjševanje ali reduciranje.

REDUCIRAJ

Kaj je Nintedno zmanjšal v ponudbi vrednosti? Tri zadeve:
+ moč procesorja,
+ kompleksnost iger, in
+ ceno.

Posledica ukinitve raziskav in razvoja je pomenila konec tekmovanja z visokozmogljivi procesorji. To je pomenilo, da ne bo več kompleksnih grafičnih iger, ki običajno zanimajo le t.i. zgodnje uporabnike (ang. early adopters). In cena je bila prav tako zmanjšana.

KANVAS POSLOVNIH MODELOV: POVEZAVA S STRATEGIJO MODREGA OCEANA NA PRIMERU NINTENDO WII
Shema Nintendo Wii s povezavo strategije modrega oceana na Kanvasu poslovnih modelov

NINTENDO WII ANALIZIRAN S STRATEGIJO MODREGA OCENA NA KANVASU POSLOVNIH MODELOV

POVEČAJ

Kaj je NIntendo povečal v vrednosti, ki jo ponuja Wii? Več zabave in več iger, kar je imelo posledice za oblikovanje poslovnega modela, saj je bilo treba pritegniti številne partnerje k razvoju iger, kar na začetku ni bila ravno samoumevna naloga. In z uporabniške vidika ne-nepomembno in težko verjeti, da naključno. Zaščita pri Wii je minimalna in je skorajda ni, zato imajo uporabniki enostavno možnost igranja tudi »na črno« pridobljenih iger.

USTVARI

Zadnja točka je ključna za uspešnost inovativnega pristopa po strategiji modrega oceana. Vrednost moramo ne nek način na novo ustvariti. Morebiti bi se dalo to poimenovati tudi dodana vrednost čeprav ne ravno za iste koncepte. Torej, kaj je Nintendo na novo ustvaril v ponudbi za Wii? Igralno konzolo, ki jo danes z navdušenjem uporabljajo številni uporabniki po vsem svetu, od mladostnikov do starostnikov. Obstajajo celo pričevanja uporabnikov, ki pravijo, da jim je Nintendo Wii spremenil in vrnil smisel življenja.

Po bitki je enostavno biti general, pravijo. Nintendo je sprejel prave odločitve in kljub temu, da je odrezal raziskave in razvoj zvišal inovativnost v lastni ponudbi vrednosti.

 
trening inovativnost poslovnih modelov

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

ikona za zapis Zakaj so dizajn inovacije izjemno uspešne? Primer Nintendo

Zakaj so dizajn inovacije izjemno uspešne? Primer Nintendo
Dizajn in inovativnosti gresta z roko v roko s finančno uspešnostjo organizacij. Primer Nintenda to potrjujejo z osredotočenostjo na kreativnost in ne na visoko-tehnološke dosežke.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s