Home

Domov > Problemi: Marko Savić

Inovacije in še posebej moteče (»disruptive«) inovacije so zelo uspešne v razvijajočem se (ali kot mu včasih tudi nerodno rečemo tretjem) svetu? Zakaj je temu tako?

Kako bi rešili problem za večino prebivalstva ni vprašanje za razviti svet. Ker v razvitem svetu ta problem ne obstaja več. Kar pa ne pomeni, da to ni realen problem, še vedno za večino prebivalstva. Večina ljudi si še vedno ne more privoščiti hladilnika. Če bi imeli vsaj nekaj kar rešuje njihov problem hlajenja bi bilo to vsekakor precej bolje kot nič.

Ta nezadovoljivo rešen problem hlajenja so prepoznali v indijskem koncernu Godrej. In čeprav so prvotno idejo mini hladilnika hitro opustili, so večino razvoja dosegli z opazovanjem uporabnikov in so-oblikovanjem uporabnic. Hladilnik so poimenovali ChotuKool. Na koncu so uporabili preprosto tehnologijo ali bolje rečeno fizikalne zakonitosti. »The Peltier effect«. Razvili so skoraj dobesedno škatlo alias hladilno torbo, ki ima možnost hladiti, hrano na primer, na štiri stopinje Celzija. Vsekakor ne dovolj za ledeno mrzlo pijačo, a dovolj, da hrana ostane sveža. Tudi na soncu. Postavljena cena bi naj bila 49 ameriških dolarjev, kar bi moralo biti dostopno za precej več prebivalcev kot si je bilo kadarkoli možno predstavljati.

In zelo preprosto si je nizko-cenovni hladilnik možno predstavljati tudi v razvitem svetu. A videti tako priložnost v tem razvitem svetu, bodisi v Združenih državah Amerike, bodisi v Sloveniji se zdi zelo težko. In to je osnovni nauk zgodbe. Kakšen problem hočete rešiti? Ste začeli reševanje problema z vprašanjem kako izboljšati življenja milijonov ljudi?

Fotografija žensk v Indiji neuporabnic hlajenja

NE-UPORABNICE HLAJENJA

Fotografija družine v Indiji brez hlajenja

VEČINA BREZ HLAJENJA

Fotografija klasičnega in mini hladilnka

NAPAKA MINI HLADILNIK

Fotografija poljedelca v Indiji

POZNAVANJE NAVAD

Specifikacija zahtev uporabnikov

ZAHTEVE UPORABNOSTI

Fotografija prvih prototipov ChotuKool

PROTOTIPA CHOTUKOOL

Množica žensk na sejmu v Indiji

SOOBLIKOVALKE

Vizija poslovnega modela

VIZIJA POSLOVNEGA MODELA

Verjetno je razumljivo, da je bilo treba tudi oblikovati nove poslovne modele za ta produkt kajti prek tradicionalne trgovine taki uporabniki enostavno niso dostopni. Vzpostavljena je bila povezava s pošto, zato da je bilo sploh možno doseči te morebitne uporabnike. Korporacija Godrej je prek tega projekta bolje opredelila in tako-rekoč našla svoje lastno poslanstvo v konceptu vključujoče rasti. Več o oblikovanju novih poslovnih poslovnih na delavnici Oblikovanje novih poslovnih modelov.

Viri
+ »Building a disruptive corporation«. 2012. okrogla miza The Economist o inovacijah in spodbujanju ekonomske rasti, video: 28:04 minut
+ »Godrej aims pan-India presence in TVs this fiscal«. 2010.
+ »How can you enter an emerging market – and improve the lives of millions?«. Innosight študija primera.

Enhanced by Zemanta

 

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Ikona za zapis Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu?

Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu?
Kaj je tisto kar ljudje v tretjem svetu resnično rabijo? Kako rešiti problem transporta v tretjem svetu? Tata si je zastavila prava vprašanja in razrešila problem transporta z uspešnim razvojem prvega res nizko-cenovnega avtomobila na svetu.

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s