Home

Domov > Inovativnost: Marko Savić

Pivotiranje je vsem, ki ste kdaj trenirali košarko, poznan pojem. Za vse druge, v košarki običajno pivotira center, ko prejme žogo v raketi, s premikanjem ene noge okoli stojne noge z namenom bodisi izboriti si ugoden položaj za met na koš bodisi za podajo soigralcem.

V uveljavljanju novih poslovnih idej, storitev ali izdelkov (velja tudi za javne organizacije) je pivotiranje verjetno najpomembnejši del. Še posebej, če razvijate inovativno novo storitev ali izdelek. Običajno je nemogoče in izkušnje to potrjujejo, doseči nove uporabnike že takoj v prvem poskusu vrednosti, ki jo ponujate. Poiskati morate ustrezen »fit« med vrednostjo, ki jo ponujate in segmenti uporabnikov vaše nove storitve ali izdelka.

KANVAS PONUDBE VREDNOSTI PRIKAZAN NA KANVASU POSLOVNIH MODELOV:
Shema, ki prikazuje fit med kanvasom poslovnih modelov in kanvasom ponudbe vrednosti

POVZETO PO ALEXANDER OSTERWALDER-JU

Vašo ponudbo vrednosti je za segmente uporabnikov možno opredeliti kot:

  • delo uporabnika,
  • bolečine uporabnika,
  • pridobitve uporabnika.
DELO UPORABNIKA

Delo uporabnika je najbolj zanimiv koncept. Pogosto se zgodi, da se ga uporabniki niti ne zavedajo. Možno, ga je ugotoviti s številnimi pristopi kvalitativnih raziskav ali tudi z opazovanjem (drugi korak v dizajn razmišljanju). Alexander Osterwalder priporoča sicer, da se vprašate:

  • katero funkcionalno delo skušajo opraviti vaši uporabniki? Npr.: katere naloge želijo rešiti, kakšen specifičen problem želijo rešiti?
  • katero družbeno delo skušajo opraviti vaši uporabniki. Npr.: hočejo povečati svoj vpliv ali ugled…
  • katero čustveno delo zagotavlja vaša ponudba vrednosti? Npr. dobro počutje, lepoto, varnost…
  • katere osnovne potrebe zagotavlja vaša ponudba vrednosti? Npr. ali je to komunikacije, seks in podobno.
BOLEČINE UPORABNIKA

Naslednji korak v iskanju uporabniških segmentov so bolečine uporabnika. Sem spadajo tako stroški uporabnika; frustracije in glavoboli ob uporabi; težave ob delovanju; odpor do uporabe; negativne posledice in tveganja uporabe; skrbi, ki jih imajo uporabniki; katere so prepreke za prvo uporabo.

PRIDOBITVE UPORABNIKA

In tretji korak v opredelitvi in iskanju segmentov uporabnikov vaše ponudbe vrednosti so njihove pridobitve. Pridobitve je ponovno možno opredeliti vnaprej ali raziskati ali oblikovati. Vprašati se morate: kakšni prihranki osrečujejo vaše uporabnike?; kakšna imajo pričakovanja in kaj bi bilo nad njihovimi pričakovanji; kako obstoječe rešitve zadovoljujejo uporabnike?; kaj bi naredilo življenje vaših uporabnikov lažje, recimo nižji stroški lastništva; kakšne družbene učinke pričakujejo vaši uporabniki gleda lastnega statusa?; kaj so sanje vaših uporabnikov; kako vrednotijo uspehe in spodrsljaje; kaj bi povečalo rabo vaše ideje, storitve ali izdelka?

To je osnova za prilaganja vaše ponudbe vrednosti. Ko imate ustvarjeno sliko vaših uporabnikov skušajte to prenesti na vašo ponudbo vrednosti. Ali vaša ponudba vrednosti zagotavlja »fit« do uporabnikov?

Tri zadeve je potrebno nasloviti v pivotiranju okoli vaše ponudbe vrednosti:

  • izdelke in/ali storitve (ali ideje, če ste še na idejni ravni),
  • lajšanje bolečin,
  • ustvarjanje pridobitev.
IZDELKI ALI STORITVE

Sestaviti morate listo. Ideje, storitve ali izdelki na vaši listi so morebiti opredmeteni, digitalni/virtualni, ne-opredmeteni (pravice rabe), finančni.. Ugotoviti morate kaj je na vaši listi pomembno za vaše uporabnike in kaj trivialno? Drugi korak v opredeljevanju ponudbe vrednosti so bolečine vaših uporabnikov.

LAJŠANJE BOLEČIN

V tem koraku ugotavljate kako vaša ponudba vrednosti odpravlja bolečine vaših uporabnikov? Kako zmanjšujete negativne občutke, neželene stroške ali tveganja, ki jih vaši uporabniki doživljajoo med, pred in po delu, ki jih za njih opravlja vaša ponudba vrednosti. In tretji korak je ustvarjanje pridobitev za vaše uporabnike.

USTVARJANJE PRIDOBITEV

Nenazadnje morate najti način za ustvarjanje dodane vrednosti vašim uporabnikom. Kako vaša ponudba vrednosti ustvarja koristi za uporabnike; ali je vrednost, ki jo ponujate zaželena? in ali je vaša vrednost koristen pripomoček s funkcionalnega, družbenega, čustvenega in stroškovnega vidika?

Vir in več izveste v
Alexander Osterwalder. 2012. Achieve product-market fit with our brand-new value proposition canvas.

Kako oblikovati nove poslovne modele bo predstavljeno tudi na delavnici Oblikovanje novih poslovnih modelov. Zato si zagotovite

  • popust v višini več kot 50 € za vstopnico Oblikovalci modelov ob prijavi do 5.10.2012 na delavnico v Ljubljani, ki bo 13.10.2012;
  • popust več kot 60 € za vstopnico Zgodnje ptice ob prijavi do 12.10.2012 na delavnico v Ljubljani, ki bo 10.11.2012.
  • popust več kot 75 € za vstopnico Najzgodnejše prijave ob prijavi do 12.10.2012 na po-Miklavževo delavnico v Ljubljani, ki bo 8.12.2012.

 

Oglas Kako bi vi vaš poslovni model oblikovali? za delavnico Oblikovanje novih poslovnih modelov

Morebiti vas bo zanimalo tudi:

Zakaj je pivotiranje okoli poslovnega modela pomembno za razvoj vsake nove ideje, izdelka ali storitve?
Pivotiranje poslovnega modela je sicer najbolj znano med novimi podjetniki. Hkrati se koncept uspešno uporablja tudi v drugih organizacijah, npr. v zdravstvenih domovih. Pivotiranje se začne z vednostjo kakšno delo vrednosti, ki jo ponujate opravlja za uporabnika.

 
 
 
 

Ljudje, posel, tehnologija: Inovativnost in dizajn razmišljanje
Shema, ki pojasni povezanost številnih pojmov. Ključna je osredotočenost na uporabnika ali enostavno človeka. To zagotavlja zaželenost. V povezavi s poslom in tehnologijo pridemo do številnih pozitivnih učinkkov inovativnosti. Povzeto po Billu Moggridge-u.

 
 

Ikona za zapis Strategija modrega ocena in Kanvas poslovnih modelov

Strategija modrega ocena in Kanvas poslovnih modelov
Primer Nintendo Wii kaže, da je možno tudi ob zmanjšanju ali celo ukinitvi vlaganj v raziskave in razvoj doseči inovativne preboje. Skrivnost je v ustvarjanju nove vrednosti za uporabnike. Strategija modrega oceana nam zna biti pri tem v pomoč.

About these ads

Komentirajte:

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Change )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Change )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Change )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Change )

Connecting to %s